اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد

خسارت 700 میلیارد تومانی به باغستان‌های انگور تاکستان

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام خسارت 700 میلیارد تومانی به باغستان‌های انگور این شهرستان، گفت: پرداخت‌های خسارت دیدگان متوقف نشود.

خسارت 700 میلیارد تومانی به باغستان‌های انگور تاکستان

رجب رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به ضرورت تلاش بیمه برای پرداخت خسارت مالی باغداران تاکستانی اظهار داشت: با توجه به بارش شدید باران، تگرگ و بروز سرما در سطح باغستان‌های انگور شهرهای تاکستان و اسفرورین باغداران این شهرستان در نیمه نخست سال خسارات سنگینی را متحمل شدند.

نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برآورد خسارت به باغستان‌های انگور شهرستان تاکستان بالغ بر 700 میلیارد تومان بوده است.

رحمانی تعداد افراد خسارت دیده را حدود 2 هزار و 50 نفر اعلام کرد و افزود: سطح خسارات وارده به باغستان‌ها و محصولات زراعی نیز 2 هزار و 116 هکتار بوده است.

نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی پوشش بیمه کشاورزی توسط انگورکاران تاکستانی را ضروری دانست و ابراز داشت: طرف‌های بیمه‌گذار نیز باید نسبت به کارشناسی دقیق میزان خسارات اقدام کرده و در پرداخت به موقع خسارات به کشاورزان همت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 19 میلیارد ریال خسارت به باغداران تاکستانی پرداخت شده، ابراز داشت: با توجه به نیاز شدید کشاورزان انتظار این است تا این پرداخت‌ها ادامه یافته و توقف نیابد.

وی همچنین با اشاره به هماهنگی‌ها و فعالیت‌های انجام شده برای افزایش سقف رشته‌های مصوب دانشگاهی تاکستان متذکر شد: با موافقت‌های صورت گرفته و در دو مرحله 50 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان راه‌اندازی می‌شود.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین از مهر ماه جاری روند راه‌اندازی رشته‌های مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان آغاز شده است.

انتهای پیام/77005/ن20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول