اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

مقام‌ معظم رهبری هدایت‌گر مذاکرات هسته‌ای هستند

امام جمعه بافت گفت: مقام معظم رهبری نخستین شخصی بود که در مذاکرات هسته‌ای وارد شد و راهنمایی و هدایتگری کرد.

مقام‌ معظم رهبری هدایت‌گر مذاکرات هسته‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام عزاداری ما محرم‌الحرام اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که اگر حسین (ع) نبود من هم نبودم و ‌اگر حضرت زینب (س) نبود، امام حسین (ع) هم نبود و این نشان از اهمیت امامت و تبیین و تشریع اهداف قیام اباعبدالله (ع) دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) تصریح کرد: مشورت کردن، خوب گوش دادن، سخن‌چینی نکردن و فاش نکردن اسرار، سازش با مردم، خوش اخلاقی، خوب برخورد کردن از ویژگی‌های مؤمن است.

امام جمعه بافت بیان داشت: زمانی که شخصی یهودی یقه پیامبر اسلام (ص) را گرفت و می‌گفت که پول به من بدهید، اصحاب می‌خواستند که این شخص را بزنند، اما پیامبر (ص) مانع شد و فرمود که می‌دانم با این شخص چگونه برخورد کنم و سرانجام با نرمش ایشان آن فرد یهودی مسلمان شد.

ابراهیمی عجول نبودن و صبر و تحمل داشتن را از بهترین فضیلت‌های اخلاقی دانست و گفت: اگر صبور و راضی به رضای خدا باشیم، دیگر استرس، ناراحتی‌های روحی و ... به سراغمان نمی‌آید.

وی افزود: طی چند روز از شهادت امام حسین (ع) جو مردم که علیه اهل‌ بیت (ع) بودند با راهنمایی و سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تبدیل به جوی ضد یزید شد به طوری‌که یزید ملعون تمام تقصیرها را بر گردن ابن‌زیاد انداخت.

امام جمعه بافت خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند و برگزاری یادواره‌ها‌ و یادمان‌های شهدا را امری ضروری می‌دانند که انجام این امور کاری زینبی و سجادی است.

وی اذعان داشت: دشمن با ماهواره‌ها ارزش‌های خودش که پوچ و بیهوده هستند را در خانه‌های ما آورده است و ما در انجام برخی امورات فرهنگی از دشمن عقب مانده‌ایم.

خطیب جمعه بافت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نقشه راه تمدن اسلامی را تبیین کردند، گفت: نخستین مرحله انقلاب اسلامی و پیروزی آن به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود، دومین مرحله تشکیل نظام اسلامی و اسلامی کردن قوانین ما که طاغوتی بود در دستور کار قرار گرفت و مرحله سوم که ما هم‌اکنون در آن هستیم، تشکیل دولت اسلامی است.

وی ادامه داد: مرحله چهارم تشکیل کشور اسلامی است که هم دولت و هم مردم بر مبنای اسلام زندگی کنند و فقر و تبعیض و عقب‌ماندگی در آن کشور نباشد و بقیه کشورها می‌گویند که ایران متمدن و متدین‌‌ترین کشور است.

ابراهیمی در تشریح پنجمین مرحله تمدن اسلامی ابراز داشت: در مرحله پنجم دنیا اسلامی می‌شود و در واقع قیام مردم ایران زمینه‌ساز تشکیل حکومت جهانی مهدوی (عج) است.

وی افزود: در قضیه مذاکرات هسته‌ای نخستین کسی که وارد شد و راهنمایی و هدایتگری کرد، شخص مقام معظم رهبری بود که بعد از راهنمایی‌ها و نشان دادن نقشه راه فرمودند که تیم مذاکره کننده بچه‌های خود ما هستند و کسی حق توهین به این افراد را ندارد.

امام جمعه بافت با بیان اینکه پنج قدرت جهانی فهمیدند که زبان زور برابر ایران اسلامی جواب نمی‌دهد و باید مذاکره کنند، گفت: این بازی برد برد بود و هر دو طرف به امتیازاتی رسیدند و ما از عصبانیت صهیونیست‌ها و سکوت و ناراحتی برخی کشورهای عربی به این موفقیت بیشتر پی می‌بریم.

ابراهیمی ابراز داشت: فقط به صرف این توافقنامه مشکلات ما برطرف نمی‌شود و ما باید نیروی کار و تولید داخلی را فعال کنیم و ایجاد کار و اشتغال در داخل کشور داشته باشیم.

وی افزود: به فرموده امام راحل مجلس در رأس تمام امور است و این نشانه اهمیت کار مجلس است که باید نمایندگان ما هوشیار باشند و از وظایف مجلسی‌ها خادم اسلام و ملت بودن، پرداختن به مسائل ضروری و اولویت‌دار است.

ابراهیمی محلی برای ساخت اخلاق در جامعه، تصویب نکردن قوانینی که شورای نگهبان آن را رد کنند و توجه و مراقبت نسبت به انحراف رسانه‌های جمعی و موید وحدت و انسجام جامعه و بنا نداشتن بر تضعیف دیگر قوا را از دیگر وظایف مجلس خواند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری علاج اساسی دردهای این کشور را عمل به قانون اساسی مترقی و مستحکم و جامع می‌دانند.

انتهای پیام/80024/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول