اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

توافقنامه ژنو اقتدار ایران را به اثبات رساند

امام جمعه لنده با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در ژنو گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران اسلامی توانست با تحمیل خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی بر غرب و امضای توافقنامه اقتدار خود و صلح‌آمیز بودن روند انرژی هسته‌ای را به جهانیان اثبات کند.

توافقنامه ژنو اقتدار ایران را به اثبات رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی به لزوم پرهیز از لقمه حرام اشاره کرده و گفت: تأثیر لقمه حرام به اندازه‌ای است که چندین نسل از انسان را به انحراف می‌کشاند.

وی افزود: انسان با رعایت لقمه حلال و حرام می‌تواند سعادت خود و نسل آینده‌اش را تضمین کند.

امام جمعه لنده در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: نقش بصیرت افزایی امام زین العابدین بعد از قیام عاشورا باعث ماندگاری این قیام و روشن ساختن مظلومیت اهل‌بیت(ع) در این واقعه بوده است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: امام سجاد با رسانه‌ای کردن مظلومیت اهل بیت(ع) توانست زمینه بقای قیام عاشورا و پا برجا ماندن اسلام که هدف قیام بود را عینیت ببخشد.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و گفت: در زمانی که اوج خفقان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بر جامعه حاکم بود آیت‌الله مدرس با شجاعت تمام در مجلس ندای «دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست» را سر داد.

امام جمعه لنده با تبریک روز مجلس افزود: زمانی که مجلس ما پر بود از وابستگان به استکبار گذشت و امروز مجلس ما را افرادی به دست گرفته‌اند که از بطن انقلاب برخواسته‌اند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل تصریح کرد: مجلس ما باید ویژگی‌های یک مجلس خوب و عالی را در خود جای دهد تا بتواند مشکلات جامعه را برطرف سازد.

وی افزود: مهمترین ویژگی‌های یک مجلس خوب را می‌توان، داشتن روحیه خدمت به مردم و اسلام، توجه به مسائل ضروری کشور و پرهیز از حاشیه‌ها، محلی برای ساختن جامعه، مؤید وحدت و انسجام جامعه، موتور محرکه و تقویت کننده قوای سه‌گانه و در یک کلام برنامه‌ریزی و باتدبیر دانست.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل گفت: مجلس می‌تواند با پرهیز از تفرقه و دشمنی و با وحدت و یکدلی موجبات پیشرفت و ترقی کشور را در همه زمینه‌ها فراهم کرده و بر روند رو به رشد کشور نظارت داشته باشد.

وی یادآور شد: مجلس نباید وظیفه ذاتی خود که همان قانونگذاری است را فراموش کند و به حاشیه برود.

امام جمعه لنده در ادامه به مذاکرات هسته و توافق ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: بعضی می‌گویند حاصل این توافقات برای ما شکست بوده و بعضی هم پیروزی را نتیجه آن می‌دانند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل تصریح کرد: همه ملت باید بدانند که زمانی که رژیم صهیونیستی و ایادی استکبار از این توافق به عنوان یک پیروزی برای ایران سخن می‌گویند نشانه شکست دشمن در مذاکرات است.

وی افزود: اگر این مذاکرات به شکست می‌انجامید رهبر از گروه مذاکره کننده تقدیر نمی‌کرد و هیچ تحریمی برداشته نمی‌شد، در صورتی که می‌بینیم هم رهبری از این حرکت اظهار رضایت کردند و هم نشاط و امید به جامعه ما برگشته است.

امام جمعه لنده گفت: امروزه دیگر افکار جهانیان به سمت ایران نشانه رفته و ایران را یک قدرت برتر جهانی و به عنوان یک کشور هسته‌ای صلح‌آمیز می‌شناسند.

وی افزود: اگر امروز مذاکرات هسته‌ای به بار نشسته همه با استقامت و زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی رهبر معظم انقلاب و مردم و مسئولان و تیم مذاکره‌کننده ایران به ثمر نشسته است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه با اشاره به بکار گیری تعدادی نیرو در اداره راه گفت: با توجه به پیگیری‌های که شده این نیروها به عنوان کمک‌کار از ادارات استان به‌کارگیری شده و تا زمانی که مجوز استخدام برای اداره راه صادر شود در این اداره مشغول هستند.

انتهای پیام/82013/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول