اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پزشک عمومی چرام:

95 درصد بیماری قندخون در انواع دیابت مشمول دیابت نوع دو است

پزشک عمومی چرام گفت: بین 90 تا 95 درصد بیماری قندخون در انواع دیابت مشمول دیابت نوع دو است.

95 درصد بیماری قندخون در انواع دیابت مشمول دیابت نوع دو است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز خدارحم قاسمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته با اشاره به بیماری دیابت، اظهار کرد: با توجه به سبک زندگی و میزان شیوعی که این بیماری در جامعه دارد، می‌طلبد حداقل شش ماهی یک بار تست قندخون را انجام داده که به این بیماری مبتلا نشویم.

پزشک عمومی چرام در ادامه با بیان اینکه حدود 6 میلیون نفر در معرض این بیماری قرار دارند، عنوان داشت: دیابت یک بیماری خاموشی است که علایم اولیه آن نامشخص بوده و با پیگیری آزمایش ساده می‌توانیم از مبتلا شدن جلوگیری کنیم.

وی افزود: هرگاه میزان قندخون از نظر تعادلی که باید برای بدن در نظر گرفته شود، زیادتر شود به این بیماری مبتلا شده و به دلیل عوارضی که این بیماری برای ما دارد، خطرناک است.

قاسمی با اشاره به انواع دیابت نوع یک، نوع دو و دیابت بارداری، خاطرنشان کرد: بین 90 تا 95 درصد بیماری قندخون در انواع دیابت مشمول دیابت نوع دو است و دیابت نوع یک بیشتر در کودکان مشاهده می‌شود که این دیابت زمینه ارثی دارد، میزان شیوع آن پایین بوده و 10 درصد بیماران قندخونی مبتلا به این نوع دیابت هستند.

این مسئول با اشاره به دیابت بارداری و با بیان اینکه زنان باردار در معرض خطر این بیماری هستند، تاکید کرد: دیابت بزرگسال هم در بین افراد چاق و افراد بالای 30 سال رایج است که به صورت تدریجی به وجود می‌آید.

وی میزان شیوع بیماری دیابت نوع دو را در نوجوانان و کودکان اعلام کرد و نوع تغذیه و تحرک را در کاهش این بیماری موثر دانست و ابراز کرد: افرادی که داروهایی مانند دکزامتازون استفاده می‌کنند در معرض مستقیم این بیماری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/82002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول