اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سبک غلط زندگی عامل شیوع دیابت در سنین پایین است

عضو مرکز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سبک غلط زندگی عامل شیوع دیابت در سنین پایین است، گفت: در حال حاضر شیوع دیابت نوع ۲ در کودکان چاق بیشتر است.

سبک غلط زندگی عامل شیوع دیابت در سنین پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا مظلوم خراسانی ظهر امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته ملی دیابت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه‌های اخیر بیماری دیابت نوع 2 در تمام جوامع بیشتر در افراد زیر 30 سال دیده شده که شایع‌ترین نوع دیابت در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه دیابت نوع 2، 90 درصد در کل دنیا شیوع دارد، افزود: این نوع دیابت قابل پیشگیری است.

مظلوم خراسانی با بیان اینکه بیماری‌های غیر‌واگیر که در گذشته در سنین بالا مشاهده می‌شد در حال حاضر به دلیل سبک زندگی غلط به سنین پایین راه یافته است، افزود: شیوع این بیماری در حال حاضر در کودکان چاق بسیار مشاهده می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با پیشگیری از دوران کودکی می‌توان این نوع دیابت را کاهش داد.

فوق‌تخصص غدد با اشاره به اینکه در بیماران مبتلا به دیابت کنترل قند خون بسیار مهم است، تصریح کرد: عوارض ناشی از دیابت، نابینایی، نارسایی در کلیه، مشکلات قلبی و عروقی، مغز و اعصاب و بسیاری دیگر از این موارد است چنانکه می‌تواند شایع‌ترین علت نابینایی در کل جهان نیز دیابت باشد.

وی در خاتمه با تاکید بر مراجعه مردم در طرح غربالگری بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت، گفت: طبق تحقیقات در ایران تاکنون میان 8 تا 30 درصد افراد غربالگری دیابت انجام شده که این رقم در مشهد تاکنون بین 8 تا 12 درصد بوده است.

انتهای پیام/2202/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول