اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:

خواسته نمایندگان کردستان در مجلس از روحانی، عمل به وعده‌ها است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: دکتر روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی خود مطالبه مردم در زمینه استفاده از نیروهای بومی اهل سنت برای مدیریت کردستان را علنی کردند که اکنون تنها انتظار ما عمل به چنین وعده‌ای است.

خواسته نمایندگان کردستان در مجلس از روحانی، عمل به وعده‌ها است

حامد قادرمرزی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: زمانی که دولت آقای روحانی آغاز به کار کرد ما شاید نخستین استانی بودیم که نمایندگان گزینه برای پست استانداری را به وزارت کشور پیشنهاد کردیم چراکه وزیر کشور گفته بود در انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس هماهنگ خواهم بود.

وی اضافه کرد: در راستای این امر هم ستاد دکتر روحانی و هم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و فعالین سیاسی مستقل استان نیز از این موضوع استقبال و حمایت کردند و امید تازه‌ای ایجاد شد که از نخبه‌های استان در پست‌های مدیریتی کردستان استفاده خواهد شد.

قادرمرزی با بیان این مطلب که وزیر کشور برای انتخاب استانداران شرایط احراز گذاشته بود و آن اینکه گزینه‌های پیشنهادی باید حداقل سابقه معاونت استانداری داشته باشند، گفت: آقای حسین فیروزی که مجمع نمایندگان پیشنهاد کرده بودند سابقه فرمانداری دو شهرستان را در کارنامه مدیریتی خود دارد که می‌توان آن را معادل معاون استاندار به حساب آورد.

وی اضافه کرد: ما برای شخص آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور توضیح دادیم که گزینه غیربومی ناآشنا به استان به اندازه شخص آقای فیروزی نمی‌تواند کاربرد داشته و در توسعه استان موثر باشد اما مقاومت آنها از طرف گروه‌های تقریبا زحمت‌آفرین خارج و داخل استان بود که هیچ ارتباطی با ستاد آقای روحانی نداشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان گفتند که نه برای گزینه غیربومی نامه می‌نویسیم، نه آن را تایید می‌کنیم و نه با آن هم مخالفت خواهیم کرد اما در صورتی که بومی استان باشد مسئولیت آن را می‌پذیریم اما غیربومی نه! و در نهایت در چارچوب قانون و براساس ضوابط و مقررات بر اعمال استاندار منتخب نظارت خواهیم کرد.

انتخاب فیروزی بر اساس وعده دکتر روحانی بود

وی یادآور شد: در همین اثنا و در اوایل شهریورماه آقای سیدمحمود حسینی که سابقه استانداری استان برخوردار و کم‌حاشیه اصفهان و استانداری سیستان و بلوچستان به عنوان استانی کم‌برخوردار در کارنامه‌اش داشت، برای گزینه استانداری کردستان مطرح شد.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: چون دیدیم که گزینه بومی برای پست استانداری کردستان امکان ندارد لذا بر سر آقای حسینی توافق کردیم تا اینکه چند مدت پیش نیز آقای عبدالمحمد زاهدی را پیشنهاد کردند.

وی افزود: ما مشکلی با شخص آقای زاهدی که سابقه استانداری سه استان و مدیریت‌های مختلف دارد، نداریم اما تنها مشکل ما عدم آشنایی این افراد با استان کردستان است.

نماینده شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مشکل در استان کردستان خواست هیچ دولتی نبوده و نیست منتها مدیرانی در استان منصوب شده‌اند که حاصل عملکرد آنها به وضعیت فعلی استان منجر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دکتر روحانی مطالبه مردم مبنی بر انتخاب استاندار بومی اهل سنت را علنی و به آن رسمیت دادند ما هم به عنوان نمایندگان مجلس از این طرح استقبال کردیم و با موجی از امید که در دل مردم استان ایجاد شد بیشترین رأی را به وی دادند.

قادرمرزی گفت: ما نیز بر اساس همین موضوع، فیروزی را پیشنهاد کردیم تا جایی که حزب موتلفه اسلامی استان و سایر گروه‌های سیاسی نیز بر این قضیه صحه گذاشته و آن را تایید کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داشتیم آقای روحانی به اشتیاق مردم و توقع آنان توجه کرده و آنچه را که مطالبه به حق آنان است، برآورده نماید.

برخی‌ها بداخلاقی سیاسی می‌کنند

وی عنوان کرد: دغدغه ما انتخاب مدیری قوی و توانمند و با شناخت کافی از استان است اما متاسفانه عده‌ای یک لیست 15 نفره را به آقای صالح امینی یکی از مشاوران نزدیک آقای روحانی داده‌اند که تنها سیدمعروف صمدی از ستاد آقای روحانی است و مابقی افراد از اعضای ستادهای رقیب دکتر روحانی هستند.

قادرمرزی این عمل را بداخلاقی سیاسی و فرصت‌طلبی خواند و گفت: آنها حتی جرأت نکرده‌اند که اسمی و یا امضایی پای آن لیست بزنند بلکه تنها به دروغ متوسل شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان تصریح کرد: این سنگ‌اندازی‌‌ها در راستای منافع شخصی برخی افراد صورت می‌گیرد که بنده آنها را مخالف مردم می‌دانم چراکه منافع مردم در این مسائل دیده نمی‌شود.

وی گفت: شاید اینچنین موضوع‌هایی به منافع شخصی آنها نزدیک باشد اما منافع عمومی در آن وجود ندارد و من از این افراد خواهش می‌کنم که به این مسائل پایان دهند و بگذارند دولت کار خود را انجام دهد.

قادرمرزی گفت: ما معتقدیم که در 25 خردادماه فضای تبلیغ و انتخابات تمام شد و امروز فضای همدلی و توسعه است و چون کردستان نیاز به حرکت‌های جهشی دارد تا مقداری از عقب‌ماندگی‌های آن جبران شود لذا سنگ‌اندازی برخی افراد جز مانع‌تراشی هیچ نفعی برای استان ندارد.

فعالیت‌های دولت در کردستان نیمه‌تعطیل است

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی استان کردستان، افزود: اکنون استان در حال گذار مدیریتی است و اعتقاد دارم که تمامی فعالیت‌های دولت در استان نیمه‌تعطیل است.

وی تصریح کرد: در این مدت از آغاز به کار دولت آقای روحانی، کمترین نمادی از دولت تدبیر و امید در مدیریت استان کردستان مشاهده نمی‌شود و تداوم مدیریت ضعیف فعلی نه به نفع دولت و نه به نفع مردم استان است.

قادرمرزی همچنین به موضوع تغییر برخی از مدیران استان اشاره کرد و گفت: مدیرانی هم که قرار است تغییر کنند منوط به تغییر استاندار شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در پایان بار دیگر دغدغه نمایندگان مردم استان را توسعه همه‌جانبه استان و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای عنوان کرد و خواستار تسریع دولت در معرفی سکاندار مدیریت اجرایی استان شد.

انتهای پیام/79001/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول