اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و مدرس حوزه و دانشگاه:

قدرت نرم با الگوسازی افراد را به شکل طبیعی جذب می‌کند

محقق و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: قدرت نرم با الگوسازی فضایی را به وجود می‌آورد که افراد به شکل طبیعی جذب شوند.

قدرت نرم با الگوسازی افراد را به شکل طبیعی جذب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله محمدحسین ملک‌زاده عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل اظهار داشت: قدرت نرم عنوان جدیدی است، اما اصل و اساس آن از سابق وجود داشته است.

وی بیان داشت: قدرت سخت در فعالیت نظامی ظهور و بروز دارد و برای تهدید بهره‌ گرفته می‌شود، قدرت اقتصادی نیز به منظور تطمیع به کار می‌رود و برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی لازم است.

ملک‌زاده افزود: قدرت نرم هیچ کدام از موارد نظامی و اقتصادی را در بر نمی‌گیرد، بلکه می‌توان از آن به عنوان قدرت اثربخشی فرهنگی و الگوسازی نام برد.

وی تصریح کرد: قدرت نرم در دهه‌های اخیر به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و بر روی آن کار می‌شود، زیرا علاوه بر اینکه هزینه زیادی نمی‌برد، اثربخشی بیشتری نیز دارد.

این مبلغ و فعال فرهنگی اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: بر اساس این ویژگی بسیاری از کشورها به ویژه غربی‌ها که می‌خواهند در عرصه بین‌المللی اثر داشته باشند، نگاه ویژه‌ای به قدرت نرم دارند.

ملک‌زاده بیان داشت: در حقیقت قدرت نظامی و اقتصادی پشتیبانی برای قدرت نرم هستند و قدرت نرم با الگوسازی فضایی را به وجود می‌آورد که افراد به شکل طبیعی به سمت شما می‌آیند.

وی افزود: قدرت نرم فضای ذهنی ایجاد می‌کند که الگوی تمدن زندگی و سبک زندگی شما تغییر می‌کند و این کار را تنها از طریق ابزار مناسب جنگ نرم یعنی رسانه انجام می‌دهد.

ملک‌زاده اظهار داشت: انقلاب اسلامی بدون اینکه بخواهد با اصل وقوع آن یک قدرت نرم ایجاد کرد و این قدرت با بروز در عرصه جهانی، نیروی سومی را در برابر امپراتوری‌های شرقی و غربی بنا کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در لحظه پیروزی قدرتی برای آمریکا و شوروی نداشت، اما به لحاظ فرهنگی و فکری موجی ایجاد کرده بود.

ملک‌زاده تصریح کرد: زمانی امام خمینی (ره) از صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان سخن گفت، حرفی از کشورگشایی نبود، بلکه گسترش پیام انقلاب مطرح بود.

حافظ و مفسر قرآن کریم گفت: قدرت نرم بدون تبلیغ تا دل افراد و خانه‌های سراسر دنیا نفوذ کرد و امروز شاهد هستیم که گروه گروه از اقصی نقصی دنیا به اسلام روی می‌آورند و این قدرت نرم انقلاب است.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول