اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد دیابت:

ایران رتبه سوم مبتلایان به دیابت در خاورمیانه را دارد

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد دیابت اعلام کرد: در جهان 385 میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند که ایران در این زمینه رتبه سوم خاورمیانه را دارد.

ایران رتبه سوم مبتلایان به دیابت در خاورمیانه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد رجب‌پور ظهر امروز در همایش روز دیابت که با همکاری کانون سلامت فرهنگسرای ترافیک برگزار شد، اظهار کرد: در جهان 382 میلیون نفر دارای بیماری دیابت هستند که تا سال 2035 تقریباً دو برابر می‌شود.

وی افزود: حدود 50 درصد بیماران از آن آگاهی ندارند و کشورهایی مانند چین، هند و آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را دارند.

وی در ادامه گفت: اکثر این بیماران در سن 20 تا 80 سالگی هستند که ایران در خاورمیانه رتبه سوم را به لحاظ آمار بیماری دیابت داشته و با توجه به رشد روز افزون این بیماری در بین مردم انجمن دیابت برای آگاهی و آموزش در سبک زندگی و پیشگیری از افزایش بیماری اقدامات خوب و موثری انجام داده است.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد دیابت ادامه داد: انجام 35 هزار نفر مشاوره رایگان، 30 هزار نفر غربالگری رایگان، صدور 24 هزار کارت شناسایی رایگان و برگزاری 42 همایش، توزیع بسته‌های غذای سالم در بین خانوارهای کم‌درآمد و همچنین استقرار پایگاه تندرستی در قطار شهری بخش کوچکی از اقداماتی است که انجمن دیابت در طول سال انجام داده است.

رجب‌پور افزود: در هر ماه یک همایش برگزار می‌شود که به عنوان مهم‌ترین رکن برای کنترل دیابت است.

وی همچنین درباره درمان قطعی بیماری دیابت با سلول‌های بنیادی یادآور شد: مطالعات زیادی در کشورهای دنیا از جمله آلمان انجام شده که نتیجه قطعی به دست نیامده و در حال حاضر در مرحله تحقیق است.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول