اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی جان باختن کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی

کرزی: تداوم خودسری‌های آمریکا مانع امضای پیمان امنیتی خواهد شد

رئیس جمهور افغانستان حمله هوایی نیروهای آمریکایی به منزلی مسکونی در ولایت «هلمند» که بر اثر آن یک کودک کشته و 2 زن زخمی شدند را به شدت محکوم کرد و گفت: تا زمانی که چنین خودسری‎ها و ظلم‌های نیروهای خارجی به مردم ما ادامه داشته باشد، پیمان امنیتی با آمریکا امضا نخواهد شد.

کرزی: تداوم خودسری‌های آمریکا مانع امضای پیمان امنیتی خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: حامد کرزی حمله هوایی نیروهای آمریکایی به یک منزل مسکونی در ولایت «هلمند» که بر اثر آن یک کودک کشته و 2 زن زخمی شدند را به شدت محکوم کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: این حمله روز گذشته توسط پهپاد نیروهای آمریکایی در منطقه «گرمسیر» ولایت هلمند به یک منزل مسکونی صورت گرفته که بر اثر آن یک کودک کشته و 2 زن زخمی شدند.

در اطلاعیه آمده است: این حمله نشان می‎دهد که نیروهای آمریکایی به زندگی و مصونیت خانه‎های مردم افغانستان و ‎تصمیم‌های «لویه جرگه مشورتی» هیچ احترامی قائل نیستند.

کرزی در این اطلاعیه افزوده است: از سال‎های پیش تاکنون مردم بی‌گناه افغانستان تحت نام جنگ علیه تروریسم قربانی می‎شوند و خانه‎های آنان مصونیت ندارد.

وی تأکید کرد: تا زمانی‎که این چنین خودسری‎ها و ظلم‌های نیروهای خارجی به مردم ما ادامه داشته باشد، پیمان امنیتی با آمریکا امضا نخواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، کرزی شب گذشته ضمن گفتگوی تلفنی با «نعیم بلوچ» والی ولایت «هلمند» به وی دستور داد تا با آسیب‌دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرده و کمک‎های لازم را به آنان برساند.

براساس این گزارش، کرزی مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده کودک کشته شده ابراز داشت و از بارگاه خداوند برای آنان صبر جمیل و برای زخمی‌های این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

این حمله هوایی نظامیان آمریکایی یک هفته پس از آن صورت گرفت که «اوباما» با ارسال نامه‎ای به لویه جرگه مشورتی، تعهد کرد که پس از این هیچ حمله‌ای به منازل مسکونی مردم افغانستان صورت نخواهد گرفت.

توقف حملات نظامی نیروهای خارجی در افغانستان، یکی از شرایط دولت افغانستان در امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن است.

کرزی برای عملی شدن این تعهد که در پیمان امنیتی نیز به آن تأکید شده، تاکنون امضای پیمان را به زمانی پس از انتخابات ریاست جمهوری 1393 به تأخیر انداخته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول