اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد:

روابط عمومی‌ها نباید از نقد رسانه‌ها بترسند

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روابط عمومی‌ها باید صداقت داشته باشند و نباید از نقد رسانه‌ها بترسند بلکه باید از نقد سازنده استقبال کنند.

روابط عمومی‌ها نباید از نقد رسانه‌ها بترسند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بابک دربیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: گفتگوی مستقیم تنها راه هم‌اندیشی و هم‌افزایی روابط عمومی با رسانه‌ها بوده که منجر به ارتقای سطح آگاهی و هماهنگی‌های لازم برای همکاری‌های آتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پیوند اجتماعی تنها وظیفه روابط عمومی است، افزود: بخش عمده پیوند اجتماعی درون و برون سازمانی است که باید توسط روابط عمومی‌ها ایجاد شود.

دربیگی با بیان اینکه مهم‌ترین استراتژی در برقراری پیوند اجتماعی استراتژی گفت‌وگوی هم‌افزا‌ست، بیان داشت: دانش اجتماعی از دل تجربه اجتماعی به دست می‌آید نه از کتاب‌ها، از دل جامعه باید راه حل مسائل را پیدا کرد.

وی روابط عمومی را یک پدیده مدرن و تخصصی دانست و گفت: ابزارهای روابط عمومی نیز باید مدرن باشد و افراد باید در این زمینه آموزش‌ها و تخصص‌های لازم را کسب کنند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد همبستگی با بخش‌های مختلف را از وظایف روابط عمومی‌ها دانست.

وی با بیان اینکه باید درک متقابلی بین دستگاه‌ها و رسانه وجود داشته باشد، اظهار کرد: برای بدست آوردن این درک متقابل باید روابط عمومی‌ها بیش از پیش تلاش کنند در این صورت نمی‌شود انتظار داشت که ارتباط ما و گروه‌های مرجع افزایش یابد.

دربیگی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در سه سطح انجام می‌شود، گفت: در مرحله نخست اطلاع شناسی، در دومین مرحله اطلاع یابی یعنی بر اساس نیازهای مخاطب اطلاعات ارائه شود و سومین مرحله اطلاع رسانی است. 

وی در بخش دیگری از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اطلاع‌رسانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها خبر داد و افزود: شأن مشاوره‌ای روابط عمومی‌ها باید در دستگاه‌ها تقویت شود که با مصوبه دولت قبل اقدام خوبی در این زمینه انجام گرفته و جایگاه آنان تا سطح مشاور ارتقا یافته است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران، کارشناسان و مدیران روابط عمومی، آموزش خبرنگاران به منظور آشنایی با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسیدگی به مسائل و مشکلات روابط عمومی‌ها را در شورای سیاست گذاری پیگیری خواهیم کرد.

* راه اندازی دبیرخانه دائمی روابط عمومی‌های شمال شرق کشور در خراسان شمالی

وی همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی روابط عمومی‌های شمال شرق کشور در خراسان شمالی گفت: راه اندازی این دبیرخانه برای نخستین بار در نشست منطقه‌ای مدیران روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به میزبانی این استان برگزار شده است، برای خراسان شمالی به تصویب رسید.

دربیگی با بیان اینکه پنج دبیرخانه دائمی منطقه‌ای روابط عمومی در کشور راه‌اندازی می شود، هدف از راه اندازی این دبیرخانه را ایجاد بسترهای لازم برای پیوند بین روابط عمومی‌ها برای هم افزایی، شناسایی توانایی و توانمندی روابط عمومی‌ها و تقویت این توانمندی‌ها و شناسایی مسائل مشترک فی ما بین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نشست منطقه‌ای مدیران روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد، گفت: این نشست در راستای تعامل، همیاری و بازشناسی امکانات بالقوه و همچنین ایجاد فضای ارتباطی مستمر مابین حوزه‌های روابط عمومی وزارت متبوع برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، برگزاری نخستین گردهمایی منطقه‌ای مدیران روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عنایتی ویژه دانست .

حسین ثابت‌قدم‌وحید افزایش سطح تعامل و دست‌یابی به دستاوردها را مهم‌ترین خروجی این گردهمایی برشمرد و گفت: استفاده از تجارب و تخصص‌های یکدیگر در تمام حوزه‌های روابط عمومی با یک رقابت سالم و صحیح موجب پویایی روابط عمومی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول