اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

منحرفان از ولایت مصداق بارز زیان‏دیدگان دنیا و آخرت هستند

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: منحرفان از ولایت مصداق بارز زیان‏دیدگان دنیا و آخرت هستند و باید مراقب باشیم که در ظاهر و باطن خود از این گروه نباشیم.

منحرفان از ولایت مصداق بارز زیان‏دیدگان دنیا و آخرت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی رجبی ظهر امروز در نشست معرفتی و اعتقادی کارکنان گروه 10 پدافند هوایی محرم شاهرود که در محل حسینیه ولی عصر(عج) این گروه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به سوره «عصر» در قرآن گفت: این سوره اشاره به زمان دارد و با توجه به تفاسیر روایی در مورد امام عصر(عج) و زمان ظهور است.

وی افزود: خداوند متعال در این سوره به زمان قسم می‌خورد و این نشان می‌دهد که زمان چقدر مهم است و ما انسان‌ها قدر این نعمت بزرگ را نمی‌دانیم و در بسیاری مواقع، وقت را بیهوده می‌گذرانیم و تلف می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: قدر دانستن زمان به ما کمک می‏کند تا بتوانیم از لحظه لحظه عمر خود بهتر بهره‌برداری کرده و آن را در راه خدمت و عبادت خالق و مردم صرف کنیم.

وی با اشاره به آیه «ان الانسان لفی خُسر» گفت: این آیه شامل حال کسانی است که اعمال آنها در دنیا به جهت انجام معاصی کم می‌شود، ولی خودشان گمان می‌کنند که کار خوب انجام می‌دهند و ثواب جمع می‌کنند.

رجبی تصریح کرد: منحرفان از ولایت اهل بیت(ع) مصداق بارز این افراد هستند و باید مراقب باشیم در ظاهر و باطن خود از این گروه نباشیم.

وی با اشاره به آیات بعدی این سوره گفت: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند، رستگار می‌شوند؛ در صورتی که با حق و صبر عمل و در این راه حرکت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه بسیجیان و پاسداران می‌توانند نمونه این آیات باشند، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که با حق و حقیقت، صبر و ایستادگی عجین است و در دل سپاه قرار دارد.

وی بیان کرد: ایمان و عمل صالح باید همراه با حق و حقیقت و صبر و استقامت باشد که نمونه آن امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان در کربلا و عاشورا و در اسارت هستند و این الگویی برای تاریخ است.

رجبی تأکید کرد: اگر به اهل بیت(ع) تمسک جوییم و در خط آنها مانند سپاهیان و بسیجیان حرکت کنیم، سعادت دنیا و آخرت با ما خواهد بود.

انتهای پیام/2249/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول