اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال صورت گرفت

شرکت 100 هزار نفر در دوره‌های آموزشی آستان امام حسین (ع)

قائم مقام تولیت مقدس آستان امام حسین (ع) از شرکت 100 هزار نفر در دوره‌های آموزشی آستان امام حسین (ع) طی تابستان امسال خبر داد.

شرکت 100 هزار نفر در دوره‌های آموزشی آستان امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، افضل شامی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح هفته فرهنگی کربلا در زنجان، زنجان را شهر عاشقان امام حسین (ع) نامید و اظهار داشت: مشترکات زیادی بین ایران عراق در این مورد وجود دارد.

وی، ایمان به اسلام، محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت (علیهم‌السلام) را از مشترکات بین مردم ایران و عراق اعلام کرد و افزود: این اشتراکات تلاش دشمنان را برای ایجاد تفرقه بین این دو ملت خنثی می‌کند.

قائم مقام تولیت مقدس آستان امام حسین (ع) وجود مرقدهای ائمه را در دو کشور ایران و عراق پلی برای دوستی بین دو ملت عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد، این اشتراک زمینه کمک و ایجاد حکومت الهی صاحب‌الزمان را فراهم کند.

این فعال مذهبی به تاریخ سخت آستان امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: این آستان در دوران حاکمیت حزب بعث روزگار بسیار مشقت‌باری را طی کرده است.

شامی به اقدامات انجام شده بعد از سرنگونی رژیم صدام برای بهبود اوضاع آستان مقدس سیدالشهدا و زائران آن حضرت اشاره و اضافه کرد: خادمان این آستان با توجیهات ارائه شده توسط مراجع عظام حرم امام حسین (ع) را برای زیارت میلیون‌ها زائر از سراسر جهان آماده کردند.

وی به غفلت موجود از تأثیرگذاری آرمان‌های امام حسین (ع) اشاره و تأکید کرد: عمل به آرمان‌های سیدالشهدا دنیا و آخرت شیعیان را تامین می‌کند.

قائم مقام تولیت مقدس آستان امام حسین (ع) تعداد خادمان این آستان را در دوران حاکمیت حزب بعث 40 نفر اعلام کرد و افزود: وظیفه این خادمان باز و بسته کردن درب‌های حرم بود.

خادم آستان امام حسین (ع) از خدمت حدود 8 هزار خادم در حرم مطهر سیدالشهدا خبر داد و گفت: این خادمان در 25 بخش تخصصی از جمله امور مالی، روابط عمومی، تبلیغات، دارالقرآن و پزشکی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

شامی، تأسیس مراکز بهداشتی و بیمارستانی را از دیگر اقدامات آستان امام حسین (ع) عنوان و اضافه کرد: این آستان در حال حاضر تبدیل به مرکز فرهنگی و تبلیغ شعائر دین اسلام از طریق تأسیس مدارس و مهدهای کودک شده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در ایام تعطیل سال توسط آستان مقدس امام حسین (ع) خبر داد و افزود: در تابستان گذشته 100 هزار نفر در این دوره‌ها حضور یافتند.

قائم مقام تولیت مقدس آستان امام حسین (ع) تهیه وسایط نقلیه رایگان برای استفاده زائران را از دیگر اقدامات انجام شده در این استان اعلام کرد و گفت: آستان مقدس سیدالشهدا 5 هزار وسیله نقلیه در اختیار زائران قرار می‌دهد.

خادم حرم امام حسین (ع) به اقدامات وحدت‌بخش آستان مقدس سیدالشهدا اشاره و تصریح کرد: این حرم با محوریت مراجع عظام مانع اجرای توطئه‌های دشمنان عراق برای فروپاشی این کشور شده است.

انتهای پیام/74005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول