اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه اهل‌سنت هرنگ بستک:

غبار مصیبت کربلا برای همیشه بر چهره اسلام باقی ‌ماند

امام ‌جمعه اهل‌سنت هرنگ بستک با بیان اینکه امام‌ حسین (ع) درس آزاد زیستن را به جهانیان آموخت گفت: غبار مصیبت بزرگ کربلا برای همیشه بر چهره اسلام باقی ماند.

غبار مصیبت کربلا برای همیشه بر چهره اسلام باقی ‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، شیخ محمدشریف وحیدی پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از مردم بخش هرنگ، با اشاره به آیه 104 سوره مبارکه آل‌عمران که می‌فرماید «وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (و باید از میان شما گروهى [مردم را] به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وا دارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند)، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) نمونه عملی این آیه است.

وی با بیان اینکه فرا رسیدن ماه محرم پیام‌آور امر به معروف و نهی از منکر است گفت: قیام نوه رسول‌الله (ص)، حضرت حسین‌بن‌علی (ع) و برادران و یارانش در محرم سال 61 هجری در صحرای کربلا به وقوع پیوست و همگی در این واقعه جانگداز به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بخش هرنگ شهرستان بستک با اشاره به شرایط امام ‌حسن (ع) برای صلح با معاویه تشریح کرد: حضرت امام حسن (ع) برای جلوگیری از توسعه دامنه اختلاف میان مسلمانان طبق شرایطی با معاویه صلح کرد که یکی از بندهای صلح‌نامه این بود که معاویه پسرش را جانشین خود قرار ندهد اما معاویه این شرط را زیر پاگذاشت و پسرش یزید که صلاحیت رهبری جهان اسلام را نداشت بر جای خود نشاند.

وی با بیان اینکه موحدان و دلسوزان اسلام و مسلمانان زیربار خلافت و رهبری یزید نرفتند و با او بیعت نکردند تصریح کرد: امام‌ حسین (ع) بر اساس وظیفه شرعی خود علیه حاکمیت جور و استبداد قیام کرد و بنا به دعوت مردم عراق به آنجا رفت اما مردم کوفه خلف وعده کردند و امام حسین (ع) را یاری نکردند.

شیخ وحیدی با بیان اینکه امام حسین (ع) ایمان و آزادگیش اجازه نمی‌داد تسلیم خلیفه نالایق شود گفت: حسین‌بن‌علی (ع) با 72 تن از خاندان و یارانش در مقابل لشکر چهار هزار نفری عبیدالله ملعون قرار گرفت و در این جنگ نابرابر همگی به درجه شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه امام‌ حسین (ع) درس آزاد زیستن را به جهانیان آموخت گفت: غبار مصیبت بزرگ کربلا برای همیشه بر چهره اسلام باقی ‌ماند.

امام‌ جمعه اهل‌ سنت بخش هرنگ شهرستان بستک با اشاره به اوصاف حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: کسی که از مادری مانند فاطمه (س)، سیده نساء العالمین به دنیا آمد و تربیت پدری همانند علی (ع) برای او فراهم آمد و آغوش رسول‌الله (ص) جای او بود، اوصافش نه در زبان کوتاه و عاجز ما بلکه در هیچ کتابی نخواهد گنجید.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، حسن (ع) و حسین (ع) دو گل ریحان من در دنیا هستند و روایت است پیامبر چون حضرات حسن و حسین (علیهم‌السلام) را در بغل می‌گرفت و می‌بوئید و آنان را به ریحان و گل خوشبو تشبیه می‌کردند.

شیخ وحیدی ادامه داد: همچنین در حدیث دیگری پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، حسن (ع) و حسین (ع) دو سرور و آقای جوانان بهشت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه امام حسین (ع) در تقوا و پرهیزگاری الگو بود گفت: حسین‌بن‌علی (ع) در کرم و بخشندگی بخشنده‌ترین افراد و در آزادگی، سرور آزادگان بود.

امام‌جمعه اهل‌سنت بخش هرنگ بستک با بیان اینکه ما شنیده‌ایم که بزرگان اسلام محبت حسین (ع) را بر فرزندان خود ترجیح می‌دادند گفت: از خداوند می‌خواهیم مهر و محبت این سروران بهشت بیش از محبت فرزندانمان در دل‌های ما قرار گیرد.

انتهای پیام/88006/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول