اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در خمام:

مشاغل خانگی خمام نیازمند حمایت است

نماینده عالی دولت در خمام گفت: حمایت از توسعه مشاغل خانگی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم این بخش ضروری است.

مشاغل خانگی خمام نیازمند حمایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حسین ذاکراستقامتی عصر امروز در نشستی با محمد ملک‌دوست مدیر کمیته‌ امداد شهرستان رشت توجه به مشاغل خانگی در این بخش را مهم دانست و اظهار کرد: حمایت از مشاغل خانگی برای توسعه‌ اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم بخش خمام ضروری است.

وی با اشاره به پیگیری طرح راه‌اندازی شهرک صنعتی در خمام، افزود: برطرف شدن مشکل بیکاری نیاز به ارائه‌ راهکارهای بلند مدت دارد اما با ایجاد راهکارهای کوتاه مدت و میانی می‌توان شدت آن را در جامعه کاهش داد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از دو دهه با مشکل بیکاری در کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: با وجود اتخاذ راهکارهایی نظیر حمایت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، هنوز این مشکل که با افزایش ورود جوانان به بازار کار پیچیده‌تر می‌شود، برطرف نشده است.

وی جوانان، زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بیشترین مخاطبان بیکاری در کشور ذکر کرد.

ذاکراستقامتی، مشارکت اقتصادی زنان را کمتر از 15 درصد دانست و گفت: این امر نشان می‌دهد زنان نقش عمده‌ای در بازار کار ندارند.

وی یادآور شد: بر اساس تحقیقات سازمان دیده‌بان جهانی، کارآفرینی با توسعه‌ کسب و کارهای کوچک و متوسط منجر به کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

این مسئول مشاغل کوچک و متوسط را «خانگی» نامید و ادامه داد: مشاغل خانگی هزینه بالایی را به خانواده تحمیل نمی‌کند و موجب افزایش درآمد و تولید ثروت می‌شود.

به گفته وی کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به‌ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است.

ذاکراستقامتی یادآور شد: فعالیت اقتصادی در محیط خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی جلوگیری از رفت و آمدهای شهری، صرفه‌جویی در هزینه‌های اجتماعی و در کنار خانواده بودن را از مزایای مشاغل خانگی برشمرد.

نماینده عالی دولت در خمام مشارکت اعضای خانواده در یک فعالیت اقتصادی با بهره بردن از آموزش «استاد شاگردی» را از مزایای دیگر مشاغل خانگی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه‌ فرهنگ کار در خانواده، فرزندان از حضور مادر در خانواده احساس امنیت کرده و به اهمیت کسب و کار خو می‌گیرند.

ذاکر استقامتی گام برداشتن در راستای انعطاف‌پذیری مشاغل خانگی با هزینه‌ای بسیار اندک برای تغییر و بهبود کار را از جمله راهکارهای توسعه آن دانست.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول