اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد

ترویج و نهادینه‌ کردن کتابخوانی مهم‌ترین اقدامات در مسیر توسعه امور فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ترویج و نهادینه‌ کردن کتابخوانی مهم‌ترین اقدامات در مسیر توسعه امور فرهنگی است.

ترویج و نهادینه‌ کردن کتابخوانی مهم‌ترین اقدامات در مسیر توسعه امور فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید فیروزگاه ظهر امروز در نشست با مسئولان و دست‌اندرکاران کتابخانه‌های عمومی استان البرز، اظهار داشت: پر کردن خلأهای فرهنگی در کرج یکی از مهم‌ترین مسائلی است که متولیان امر فرهنگ باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی افزود: استفاده از نظرات کارشناسان در این زمینه و توسعه امور فرهنگی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای ارتقای سطح فرهنگی کلانشهر کرج انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بر تقویت هویت شهری تأکید کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم مسئولان باید تلاش خود را در زمینه امورات فرهنگی دوچندان کنند.

فیروزگاه اضافه کرد: کرج دارای فرهنگ غنی است که بسیاری از مردم بومی در این کلانشهر به این فرهنگ‌ها تعلق خاطر دارند، بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای احیای این فرهنگ‌ها انجام شود و نسل امروز نیز با این فرهنگ آشنا شوند.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در مسیر توسعه امور فرهنگی باید انجام دهیم، ترویج و نهادینه کردن کتابخوانی است، بنابراین باید بسترهای این مهم نیز در بین مردم نهادینه شود و بیش از پیش ظرفیت‌های مطالعه کتاب را در کلانشهر کرج ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها را مکانی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های مختلف از جمله تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه به ویژه برای نسل جوان یکی از مهمترین اقدامات است.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی فضاهای سنتی و نوین در این کلانشهر ایجاد شود، افزود: با ایجاد این اماکن شهروندان احساس آزادی و رفاه می‌کنند.

فیروزگاه در پایان متذکر شد: در این راستا شورای شهر کرج با قوت از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول