اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

سواد مهم‌ترین عامل توسعه جامعه و پیشرفت بشری است

معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سواد مهم‌ترین عامل توسعه جامعه و پیشرفت بشری است.

سواد مهم‌ترین عامل توسعه جامعه و پیشرفت بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، خیرعلی مینایی ظهر امروز در نشست اعضای ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی شهرستان تفرش ضمن بررسی وضعیت سوادآموزی در شهرستان تفرش، راهکارهای عملی به منظور سوادآموزی گروه‌های سنی هدف 10 تا 49 سال را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری و سند تحول که از سال 1383 در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مرتبط ضمن شناسایی افراد بی‌سواد برنامه‌ای عملیاتی و کاربردی برای محو بی‌سوادی داشته باشیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: شناسایی افراد بی‌سواد شهرستان و برنامه‌ریزی برای کنترل و محو بی‌سوادی از مهم‌ترین برنامه‌‌هایی است که این ستاد باید آن را پی‌گیری کند.

مینایی با ﺑﺮرﺳﯽ آﻣﺎر بی‌سوادان زﯾﺮ 49 ﺳﺎل تصریح کرد: طﺒﻖ ﭘﺎﻻﯾﺶ اﺳﻤﯽ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺗﺎکنون از تعداد اﻋﻼم ﺷﺪه در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ سواد‌آﻣﻮزی تعداد 87 نفر در رده ﺳﻨﯽ 10-49 ﺳﺎل ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﯽ‌ﺳﻮاد و کم ﺳﻮاد ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪه‌اﻧﺪ که ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ ﭘﺮاکندﮔﯽ ﺳﻮادآﻣﻮزان ﺑﺎ ﺗﺪاﺑﯿﺮ اﺗﺨﺎذ ﺷﺪه و اﻋﻼم ھﻤکاری دﺳﺘﮕﺎه‌ھای ذﯾﺮﺑﻂ اﻣﯿﺪوارﯾﻢ در آﯾﻨﺪه‌ای ﻧﺰدیک ﻣﻮﺿﻮع ﺑﯽ‌ﺳﻮادی در اﯾﻦ ﺷﮫﺮﺳﺘﺎن رﯾﺸﻪ کن ﺷﻮد.

وی، شناسایی بی‌سوادان مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری مستمر جلسات ستاد به منظور برنامه‌ریزی دقیق و بسیج همه نیروها و امکانات استان تا محو کامل بی‌سوادی را ضروری دانست و ادامه داد: باسوادی 97 درصد جمعیت استان نشان از غنای بالای فرهنگی مردم سرزمین آفتاب دارد و وظیفه عمومی همه مردم و مسئولان است تا محو کامل بی‌سوادی تلاش کنند.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در ادامه این نشست فراگیری علم و سواد را مقدمه توسعه و اقتدار ملی هر کشور عنوان کرد و گفت: بدون این مهم، توسعه پایدار به صورت کامل دست‌نیافتنی خواهد بود.

بهروز اردلان‌راد تصریح کرد: امروزه سطح سواد به عنوان یکی از شاخص‌های مهم رشد و توسعه‌یافتگی کشورها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد راهبردی سوادآموزی هماهنگی بین بخشی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی را به عنوان کمک کار سوادآموزی دانست و بیان داشت: بدون همکاری سایر دستگاه‌ها امکان ریشه کنی بی سوادی در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش تفرش نیز باسوادی را یک شناسه و هویت فردی توصیف کرد و یادآور شد: با ارائه راهکارهای انگیزشی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف معلمان و مشارکت همه مردم، در آینده‌ای نزدیک با تحت پوشش بردن بی‌سوادان گروه هدف، بی‌سوادی در این شهرستان ریشه‌کن می‌شود.

به گزارش فارس؛ در ادامه این جلسه، استفاده از مشوق‌های مختلف برای جذب بی‌سوادان در کلاس‌های نهضت سواد آموزی، فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و همکاری و تعامل دستگاه‌های گسترده برای استفاده از امکانات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی تأکید شد.

در ادامه سایر اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در پایان پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید اداره تبلیغات اسلامی و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج از ظرفیت روحانیون در مساجد و پایگاه‌های بسیج در شهر و روستاها به منظور تشویق بی‌سوادان به آموختن سواد استفاده کند.

همچنین مقرر شد ادارات کمیته امداد و بهزیستی نسبت به شناسایی افراد بی‌سواد تحت پوشش دستگاه مربوطه و معرفی آنها به نهضت سوادآموزی شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/87009/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول