اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سلامت کشور:

بیمارستان رضوی مشهد دارای درجه پلاتینیوم در تمام بخش‌های تخصصی است

رئیس انجمن سلامت کشور گفت: بیمارستان رضوی مشهد در ایران نخستین بیمارستان جنرال دارای درجه پلاتینیوم در تمام بخش‌های تخصصی است.

بیمارستان رضوی مشهد دارای درجه پلاتینیوم در تمام بخش‌های تخصصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور اسلامی مجموعه‌ای از فعالان در عرصه گردشگری سلامت، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و مسئولین استانی و کشوری در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد برگزار شد، سعید عبدالحسینی اظهارداشت: در رابطه با دریافت لوح ACI به بیمارستان رضوی مشهد، لطف امام رضا(ع) و خواست خداوند بوده است که ما این لوح را دریافت کنیم.

وی افزود: قدیمی‌ترین سازمانی که در دنیا در عرصه بین‌المللی با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای در بخش درمان فعالیت دارد و مورد تائید سازمان بین‌المللی استاندارد و خدمات بهداشت و درمانی است ACI (اعتباربخشی کانادا) است.

عبدالحسینی در ادامه گفت: بیمارستان رضوی به این دلیل به سراغ سازمان ACI کانادا رفته است که شاخص‌های ACI دائماً ویرایش می‌شوند و به روز هستند و جنبه‌های مختلفی را در بر گرفته و به عبارت دیگر جامع و کامل هستند.

وی افزود: از طرفی این سازمان به مسائل فرهنگی کشورها و بومی‌سازی شرایط توجه ویژه‌ای دارد و حتی در این زمینه کشورها را تشویق به بومی‌سازی هم می‌کند.

رئیس انجمن سلامت کشور دلیل دیگر را اعمال تحریم‌ها، تعامل و همکاری با سازمان غیردولتی ACI و امکان‌پذیرتر بودن این مسئله عنوان کرد.

وی گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها بر توریسم درمانی تاثیر مستقیم دارد.

رئیس انجمن سلامت کشور گفت: برای توریسم‌ها و کسانی که برای دریافت خدمات پزشکی قصد دارند به کشورهای دیگری سفر کنند وجود استانداردهای معتبر جهانی بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: معیاری که می‌تواند نشانگر کیفیت خدمات یک بیمارستان باشد، استانداردهای بین‌المللی است.

عبدالحسینی در ادامه افزود: داشتن گواهینامه از سازمان‌های اعتباربخشی بین‌المللی باعث می‌شود تا بیماران به راحتی و با اطمینان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اشاره کرد: در این راستا مسائل داخلی بیمارستان و تمام مسائلی که به نحوی با بیمارستان مرتبط است بررسی و ارزیابی می‌شود از جمله تجهیزات، محیط زیست، رعایت حقوق ذینفعان، رعایت حقوق بیمار در زمینه‌های دارویی، بهداشتی، پرستاری، پزشکی، تغذیه‌ای و نحوه استفاده و بکارگیری منابع انسانی، فیزیکی و منابع مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: تاکنون تنها دو بیمارستان در دنیا توانسته‌اند در اولین قدم و در نخستین ارزشیابی هرچه پلاتینیوم را دریافت کنند.

رئیس بیمارستان رضوی مشهد افزود: بیمارستانی در کشور اسلوونی و بیمارستان فوق تخصصی رضوی که در کل خاورمیانه تنها این بیمارستان توانسته است در اولین اقدام سطحی بالاتر از طلا دریافت کند، این بیمارستان هستند.

وی گفت: سایر بیمارستان‌ها یا با برنامه‌های دیگر اعتبار بخشی کار می‌کردند و یا پیش از این درجه طلا دریافت کرده‌اند و با انجام اقدامات ارتقائی به سطح بالاتر دست یافته‌اند.

وی در خاتمه بیان کرد: بیمارستان رضوی در کمتر از 7 سال از تاریخ بهره‌برداری ضمن توسعه فیزیکی توانسته در جهت رعایت استانداردهای بین‌المللی توفیقات بسیار چشمگیری بدست آورد.

به گزارش فارس، در این مراسم از لوح ACI که بیمارستان رضوی مشهد موفق به دریافت آن شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/2202/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول