اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد

رشد 17 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان/ افزایش 25 درصدی برخورد با تخلفات

رئیس پلیس راه کردستان از رشد 17 درصدی کشته‌های جاده‌ای در سال‌‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد 17 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان/ افزایش 25 درصدی برخورد با تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج، اظهار داشت: در طول هفت ماه نخست سال‌جاری با وجود افزایش 25 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی شاهد رشد 17 درصدی کشته‌ها در جاده‌های استان بوده‌ایم.

به گفته وی، 52 درصد از تصادفات در جاده‌های اصلی و 48 درصد نیز در جاده‌های فرعی استان صورت گرفته و در مجموع 3 درصد در بحث تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه تخطی از سرعت مطمئنه و سرعت غیرمجاز از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای در استان بوده است، گفت: سرعت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ از دیگر عوامل وقوع تصادفات جاده‌ای در این استان است.

نادری خاطرنشان کرد: افزایش 25 درصدی برخورد نیروهای پلیس راه با تخلفات رانندگی در جاده‌های استان طی سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته داشته‌ایم.

توقیف 4351 خودرو

وی به آمار توقیف خودروها و گواهینامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: توقیف 4 هزار و 351 خودرو دارای دو تخلف و 4 هزار و 62 موتورسیکلت را در سال‌جاری داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه کردستان از توقیف 183 مورد گواهینامه در مدت زمان یاد شده در استان خبر داد و گفت: 65 مورد از این آمار مربوط به رانندگانی است که در تست اعتیاد و الکل مثبت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: 118 جلد از گواهی‌نامه‌های توقیف شده نیز به دلیل گرفتن نمره منفی بیشتر از حد مجاز بوده است.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: برخی از اوقات به علت نبود آشنایی کافی و عدم کسب آموزش‌های لازم و یا به دلایل عمدی تصادفاتی در سطح جاده‌های اتفاق می‌افتد که منجر به از دست رفتن جان عده‌ای می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: تنها عامل موثر در کاهش و یا افزایش تصادفات جاده‌ای عامل هوشمند یعنی انسان است.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول