اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه:

دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) به عنوان سند جهانی شناخته شود

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: شایسته است دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) مانند نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر به عنوان سند جهانی شناخته شود.

دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) به عنوان سند جهانی شناخته شود

حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: دوران پیشوای چهارم شیعیان به دلیل آنکه پس از حادثه عاشورا بود، شرایط ویژه و بی‌نظیر در تاریخ ائمه اطهار (ع) به‌وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای جامعه در دوران پیشوای چهارم شیعیان اختناق‌آمیز، پرفشار و غیرقابل نفوذ بود و اجازه فعالیت‌های گسترده تبلیغاتی برای معرفی مکتب اهل‌بیت (ع) داده نمی‌شد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در زمینه آگاه‌سازی اذهان مردم گفت: پیشوای چهارم شیعیان با تبیین خطبه‌ها به روشنگری پرداخت و افرادی را تربیت کرد.

وی ادامه داد:‌ این افراد به مبلغان خانگی تبدیل می‌شدند و حقایق را بازگو می‌کردند تا بخشی از مظالم و انحرافات دستگاه حاکم بر خاندان پیامبر اکرم (ص) روشن شود.

کلباسی با بیان این‌که دعا یک امر اصیل در قرآن و سیره ائمه معصومان (ع) است، گفت: امام زین‌العابدین (ع) در قالب دعا مطالب عقیدتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را بیان کرد و صحیفه سجادیه نیز شامل بخشی از دعاهاست که از حضرت به یادگار مانده است.

وی یادآور شد:‌ چنین مجموعه‌ای در عالم وجود ندارد که از نظر مضامین دعا تا این اندازه متعالی باشد و برخی اوقات آن را انجیل اهل‌بیت (ع) و زبور آل‌محمد لقب داده‌اند و حتی در طول تاریخ به دلیل اهمیت فوق‌العاده آن، ده‌ها شرح بر آن نگاشته شده است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه خاطرنشان کرد: بزرگانی مانند فیض کاشانی، میرداماد، ملاصدرا و علما و دانشمندان بزرگ در طول تاریخ بر صحیفه سجادیه شرح نوشتند و این نشان از جایگاه عظیم این کتاب در فرهنگ اهل‌بیت (ع) دارد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) سبک زندگی قرآنی و اسلامی را با رنگ اهل‌بیت (ع) در قالب دعاها تبیین کرد، گفت: دعای مکارم اخلاق امام زین‌العابدین (ع) منشور اخلاقی است و در جهان چنین منشوری اخلاقی نداریم.

کلباسی خاطرنشان کرد: شایسته است دعای مکارم اخلاق این امام بزرگوار مانند نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر به عنوان سند جهانی شناخته شود زیرا در شرق و غرب عالم چنین منشوری وجود ندارد.

انتهای پیام/78003/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول