اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

شناساندن ادبیات دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه همگانی است

فرمانده انتظامی گیلان گفت: شناساندن ادبیات دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه همگانی است.

شناساندن ادبیات دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و در جمع پلیس‌های تخصصی استان، زنده نگه‌داشتن فرهنگ ادبیات دفاع مقدس را در انتقال روحیه پایداری و مقاومت در برابر هجمه فرهنگی دشمن به نسل جوان تاثیرگذار دانست.

وی ادامه داد: ایثارگران و سلحشورانی که در شرایط سخت هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را از گزند و حمله ناجوانمردانه دشمن بیمه کردند یاد و خاطره آنها نباید به فراموشی سپرده شود.

رئیس پلیس گیلان، آشنا کردن نسل‌های آینده با فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس را وظیفه‌ای مهم و همگانی خواند و یادآور شد: با زنده نگه‌داشتن فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس می‌توانیم روحیه پایداری و مقاومت در برابر هجمه فرهنگی دشمن را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، یادآور شد: باید از آنها پاسداری شود.

قائدرحمتی، باورپذیر کردن ارزش‌های دفاع مقدس را راهبردی ضروری برای اشاعه و تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصود ارزشمند باید از شیوه‌ها و ابزارهای مناسب روز بهره گرفت.

وی، تدوین و تألیف زندگینامه، خاطرات و وصیتنامه ایثارگران دفاع مقدس در قالب کتاب را در دستیابی به ارزش‌های اجتماعی مهم دانست.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به اهمیت تأمل، شناخت و نشر فرهنگ دفاع مقدس در باز آفرینی فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با تألیف کتاب، ساخت فیلم از زندگی شهدا و معرفی قهرمانان این عرصه به نسل‌های بعدی، می‌توان در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس موفق بود.

* وجود 400 شهید انتظامی گیلان

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در نشست مذکور به تهیه زندگینامه شهدایی که وصیتنامه آنها در دست نیست اشاره کرد.

رسول جلایی، اظهار کرد: با تهیه آثار و ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان فرهنگ ایثار و سلحشوری را به جامعه به ویژه جوانان  تعمیم داد.

وی کیفی‌سازی و نحوه تدوین آثار شهدا را در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس موثر خواند و یادآور شد: باید علوم و ارزش‌های دفاع مقدس را گسترش و به تمام اقشار جامعه تعمیم داد تا ارزش‌های نسل‌های اول انقلاب به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند.

این مسئول، وجود 400 شهید انتظامی گیلان را نشان دهنده استمرار ارزش‌های دفاع مقدس در مجموعه این نیروی دانست.

وی خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری زندگینامه و وصیتنامه شهدای انتظامی گیلان می‌توان فرهنگ دفاع و ایثار این نیرو را برای نسل‌های آینده ضبط و نگه‌داری کرد.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول