اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

زنان قابلیت‌های لازم برای اجرای مسئولیت‌‌ در جامعه را دارند

استاندار مرکزی گفت: زنان قابلیت‌های لازم برای اجرای مسئولیت‌‌ در جامعه را دارند.

زنان قابلیت‌های لازم برای اجرای مسئولیت‌‌ در جامعه را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با اشاره به اینکه حل مشکلات زنان موجب رسیدن جامعه به توسعه پایدار می‌شود، اظهار داشت: مشکلات بسیاری در بحث زنان وجود دارد که باید این مشکلات با همکاری زنان و کمیسیون امور بانوان حل شود تا جامعه به یک توسعه پایدار دست یابد.

وی افزود: نقش زنان در جامعه خانواده و مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار مشهود است و فعالیت‌هایی که زنان در ابعاد مختلف جامعه انجام می‌دهند نشانگر توان و توانمندی این قشر از افراد جامعه است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: زنان اکثر وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهند و در برخی مواقع نیز فعالیت‌هایی که بر عهده آنان گذاشته می‌شود، بهتر از مردان انجام می‌دهند.

مقیمی با بیان اینکه در اوایل انقلاب درصد کمی از زنان در جامعه فعالیت می‌کردند، خاطر نشان ساخت: امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان دوشادوش مردان در فعالیت‌هایی چون مدیریت مدارس، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، بخش‌های کشاورزی و مجموعه‌های خدماتی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی، مهم‌ترین وظیفه زنان را رسیدگی به وضعیت خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان دانست و ادامه داد: زنان باید بعد از اینکه این وظایف حساس را به خوبی انجام دادند، در فعالیت‌های اجتماعی حضور پیدا کنند.

استاندار مرکزی، فراهم کردن بستر حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و دست‌یابی زنان به جایگاه واقعی خود را از وظایف خطیر مسئولان دانست و بیان کرد: زنان نشان داده‌اند قابلیت‌ها و ویژگی‌‌های لازم برای اجرای مسئولیت‌‌ها در جامعه را دارند و فقط باید کمی جدی‌تر و با تمام توان در جامعه حضور یابد و مردان نیز باید زمینه را برای حضور بیشتر زنان در مسئولیت‌های کلان و مدیریتی فراهم کنند.

مقیمی اضافه کرد: اگر میدان برای حضور بانوان در جامعه باز شود، علاوه بر اینکه زنان می‌توانند فعالیت‌های زیادی را انجام دهند، زمینه رقابت جدی بین مدیران زن و مرد برای ارائه برنامه و عملکرد بهتر فراهم می‌شود.

وی از آمادگی استانداری مرکزی برای به کارگیری زنان با تجربه در مدیریت استان خبر داد.

استاندار مرکزی با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی و خانواده استانداری گفت: در جامعه انواع سلایق، گرایش‌ها و دیدگاه‌ها وجود دارد و وظیفه ما به عنوان یک مسئول این است که شرایط را برای رشد همه افراد و گروه‌ها فراهم کنیم.

مقیمی با بیان اینکه کمیسیون امور بانوان باید به بخش‌هایی از افراد جامعه توجه کند که از مواهب جمهوری اسلامی کمتر برخوردار شده‌اند، خاطرنشان کرد: بها دادن به این قشر و باز کردن راه تعالی این قشر از افراد جامعه باید یکی از اقدامات ارزشمند کمیسیون بانوان باشد و کمیسیون بانوان باید تمام امکانات موجود در استان را بسیج کند تا تمامی اقشار به سمت رشد و تعالی حرکت کنند.

وی بر لزوم داشتن برنامه کاری برای تعالی زنان جامعه تاکید کرد و افزود: کمیسیون امور بانوان باید با استفاده از امکانات اجتماعی و فرهنگی آموزشی موجود موانعی که در سر راه تعالی و پیشرفت زنان قرار دارد را برداشته و زنان را به مسیر درست تعالی هدایت کند. استاندار مرکزی با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از اقشار جامعه نقش بسیار موثری در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی این مهم دارند، گفت: زنان از اقشار بسیار تاثیرگذار جامعه هستند که می‌توانند با ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از روش‌ها و راهکارهای موثر در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی افزود: پیروی از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مهم‌ترین الگو در سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که در زندگی موجب سعادت و پایداری خواهد شد.

در این مراسم زهرا فرجی به عنوان مدیرکل جدید دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی معرفی شد و اشرف جواهری مدیرکل قبلی در این مراسم حضور نیافت.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول