اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامعه زنان دماوند خبر داد

تأسیس 5 مهد قرآن به همت بسیج جامعه زنان در دماوند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند گفت: بسیج جامعه زنان با راه‌اندازی پنج مهد قرآن در مساجد شهرستان، پیش‎روی آموزش قرآن و سبک زندگی اسلامی به نونهالان است.

تأسیس 5 مهد قرآن به همت بسیج جامعه زنان در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، راضیه‎سادات تقوی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مهد قرآن حضرت رقیه (س) در مسجدالرضای گیلاوند بیان کرد: برنامه راه‌اندازی مهدهای قرآن در شهرستان دماوند از سال 89 در بسیج جامعه زنان آغاز و تاکنون کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی پیش‎زمینه آغاز این حرکت را برگزاری کلاس‌های قرآن برای نوجوانان و جوانان دانست و افزود:‌ با برگزاری این کلاس‎ها توسط بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند، ‌جای خالی آموزش قرآن و معارف برای کودکان و نونهالان در شهرستان احساس شد.

تقوی بهترین مکان و روش تدریس و آموزش قرآن به کودکان را مهدهای قرآن خواند و ادامه داد: آموزش قرآن همراه با بازی، شعر و داستان در مهدها و توسط مربیان مجرب و دوره‏‌دیده در دماوند امکان‎پذیر شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی این مهدها بیان کرد: در ابتدا، نیروهای جوان، مستعد و علاقه‎مند شناسایی و برای آموزش به عنوان مربی مهدهای قرآنی به استان تهران معرفی و اعزام شدند و دوره‌های لازم را گذراندند و تاکنون 200 نفر در شهرستان دماوند در این زمینه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند اظهار کرد: سپس برای شناسایی مکان‌های مناسب تحقیق و بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که مساجد بهترین مکان‌ برای این امر هستند؛ چرا که در این صورت کودکان هم با فرهنگ مسجد آشنا می‌شوند و هم آموزش‎های قرآنی را فرا می‌گیرند.

به گزارش فارس، بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند از سال 1389 تاکنون، پنج مهد قرآن در شهرستان دماوند راه‌اندازی کرده که دو باب از این تعداد در شهر رودهن، ‌دو مهد در دماوند و یک مهد در آبسرد واقع شده است.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول