اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان خبر داد

نظارت بهداشتی بر 3400 تن فرآورده‌های خام دامی در شهرستان کنگان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان از نظارت بهداشتی بر 3400 تن فرآورده‌های خام دامی در شهرستان کنگان خبر داد.

نظارت بهداشتی بر 3400 تن فرآورده‌های خام دامی در شهرستان کنگان

محمد انبارکی‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: اداره دامپزشکی شهرستان کنگان در راستای تامین سلامت شهروندان از تمام امکانات و ظرفیت موجود بهره می‌برد.

وی از نظارت بهداشتی بر 3400 تن فرآورده‌های خام دامی در شهرستان کنگان خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان با اشاره به اهمیت نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه گذشته بیش از سه‌هزار و 400 تن انواع مواد خام دامی منجمد و تازه وارده شهرستان‌های تحت پوشش این شبکه شده که از حجم فوق بیش از 960 تن وارده به شهرستان کنگان و بیش از 2 هزار و 500 تن به شهرستان عسلویه است.

انبارکی مطلق تاکید کرد: طی هشت ماهه گذشته محموله وارد شده به شهرستان کنگان توسط یک‌هزار و 454 خودرو حمل وارد این شهرستان شده که از این تعداد خودرو با توجه به کنترل و نظارت انجام شده توسط پرسنل دامپزشکی بر روی محموله‌ها، 128 خودرو حمل به‌دلیل مشکلات بهداشتی و قرنطینه‌ای به مبدأ عودت و یا نسبت به ضبط و یا نمونه‌گیری از آنها اقدام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان در ارتباط با فعالیت کشتارگاه سنتی دام کنگان نیز اذعان داشت: در هشت ماهه گذشته از سال 92 تعداد 2 هزار و 409 رأس گوسفند و بز و همچنین 198 رأس گاو و گوساله کشتار و مورد نظارت و بازرسی مأمورین این شبکه قرار گرفته است.

انبارکی‌مطلق در بحث تخلفات مراکز عرضه و موارد ارجاع به مراجع قضایی نیز تصریح کرد: در بررسی‌های به‌عمل آمده تعداد 154 اخطاریه صادر شده و 68 مورد به مراجع قضایی ارجاع و 68 رأی از تعزیرات و مراجع قضایی اخذ شده است.

وی بیان داشت: همچنین در هشت ماه گذشته نزدیک به یک‌هزار و 510 کیلوگرم انواع مواد خام دامی مشکل‌دار از نظر بهداشتی، ضبط و با حکم مراجع قضایی نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام شده است.

انتهای پیام/2451/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول