اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خبر داد

فعالیت 140 تشکل شاخص دینی و مذهبی کنگان در دهه پایانی ماه صفر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از فعالیت 140 تشکل شاخص دینی و مذهبی این شهرستان در برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

فعالیت 140 تشکل شاخص دینی و مذهبی کنگان در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در نشست مسئولان این شهرستان اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم برنامه‌های بسیار ارزنده‌ای توسط هیئت‌های مذهبی و مردم شهرستان کنگان برگزار شد.

وی افزود: کیفیت برنامه‌ها نسبت به سنوات گذشته رشد داشته و استقبال مردم نیز بیشتر از گذشته بود.

اهرمی بیان کرد: در دهه پایانی ماه صفر نیز برنامه‌های بسیار ارزشمندی تدارک دیده‌ایم که به تدریج برگزار می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از فعالیت 140 تشکل شاخص دینی و مذهبی این شهرستان در برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

اهرمی اظهار داشت: شکل مبارزه‌اى که امام حسین (ع) انتخاب کرده، قابل فهمیدن نیست مگر این که اوضاع و شرایطى که امام  حسین (ع) در آن شرایط، قیام خاص خودش را آغاز کرد، فهمیده شود.

وی گفت: امام حسین (ع) مسئول نگهبانی انقلابى است که آخرین پایگاه‌هاى مقاومتش از دست رفته و از قدرت جدش و پدر و برادرش، یعنى حکومت اسلام و جبهه حقیقت و عدالت، هیچ چیز باقی نمانده و در چنین شرایطی بود که بنى امیه توانست همه پایگاه‌هاى اجتماعى را فتح کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان یادآور شد: اسلام در آن زمان چون پوستین وارونه شده  و ارزش‌هاى اسلامى رنگ باخته و دین با حاکمیت افراد فاسد و غاصب رو به انحطاط و انحراف مى‌رفته که امام حسین (ع) در چنین شرایطى براى اصلاح دین جدش قیام مى‌کند که از یک سو، نیرویى براى تغییر وضع موجود ندارد و از دیگر سو، در سکوت خود مشعل امیدى نمى‌بیند؛ بنابراین، با تنهاترین و برنده‌ترین سلاح، سلاح شهادت، به رویارویى با یزید، مظهر باطل مى‌شتابد و با شهادت خویش بر آنها پیروز مى‌شود.

اهرمی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده و برنامه‌های شکل گرفته از طریق تشکیل جلسات متعدد با روحانیون، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، اصناف و بازاریان عضو در انجمن اسلامی، ادارات و نهاد های دولتی و سایر فعالین مذهبی وابسته توانسته‌ایم  شاهد فعالیت و مشارکت 140 تشکل شاخص دینی و مذهبی در برنامه‌های دهه اول ماه محرم‌الحرام در این شهرستان باشیم که این هیئت‌ها و تشکل‌ها در دهه پایانی صفر نیز برنامه‌های ارزشمندی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/2451/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول