اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

اعتبارات کنونی جوابگوی نیاز 2 ماه عشایر است

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات کنونی آب‌رسانی و بازگشایی جاده‌های ارتباطی عشایر تنها جوابگوی نیاز دو ماه عشایر است و بخش زیادی از مطالبات عشایر با این وضعیت اعتباری بر زمین خواهد ماند.

اعتبارات کنونی جوابگوی نیاز 2 ماه عشایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید علی‌پور شامگاه دوشنبه در جمع کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برخی خدمات به جامعه ارزشمند عشایر به صورت مستمر و روتین است که تعطیل‌برداری در این خدمات معنی ندارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: آبرسانی سیار، بازگشایی راه‌های ارتباطی، توزیع آرد و سوخت فسیلی از مهم‌ترین این خدمات هستند که به ویژه در هنگام کوچ عشایر ضروری و حیاتی است.

وی با تأکید بر نقش اعتبار و بودجه در ارائه این خدمات به عشایر گفت:‌ اعتبارات آب‌رسانی و بازگشایی جاده‌های ارتباطی عشایر تنها جوابگوی نیاز دو ماه عشایر است و بخش زیادی از مطالبات عشایر با این وضعیت اعتباری بر زمین خواهد ماند.

* عشایر مجبور به تأمین آرد از بازارهای آزاد به قیمت‌های گزاف هستند

علی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه قوت غالب عشایر، آرد است، باید نگاه مسئولان در تخصیص سهمیه آرد عشایر با روستا و شهر تفاوت داشته باشد چرا که سهمیه هفت کیلویی آرد برای هر فرد عشایر به هیچ عنوان جوابگوی نیاز آنان نیست.

این مسئول امور عشایر تصریح کرد:‌ اگر این روند ادامه یابد، عشایر راهی ندارند جز اینکه آرد را از بازارهای آزاد و به قیمت‌های گزاف خریداری کنند که این موضوع ظلم به عشایر است.

علی‌پور با بیان اینکه در بسیاری مواقع، در بازار آزاد نیز آرد یافت نمی‌شود، ادامه داد:‌ تأمین آرد عشایر یکی از چالش‌های مهم ما در این اداره کل است.

وی گفت: سهم 12 درصدی برخی اعتبارات عشایر تنها دو درصد است که لازم بوده این سهم حداقل به شش درصد برسد تا بتوانیم جوابگوی نیاز عشایر این استان باشیم.

علی‌پور تخصیص 100 درصدی بودجه‌های این بخش‌ها را لازمه ارائه خدمات به موقع و در خور شأن به عشایر زحمت‌کش کهگیلویه و بویراحمد دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عشایر را سرمایه‌های این نظام خواند و خاطرنشان کرد: هر گاه به حضور عشایر در صحنه‌های مختلف نظام بود، این قشر ارزشمند جامعه بدون هیچ چشم‌داشتی حضور پیدا کردند و امروز نیز ما مسئولان وظیفه داریم که اجازه ندهیم عشایر در تنگنا باشند.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هر چه که برای عشایر این استان کار شود باز هم کم است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و نگاه ویژه استاندار و مقامات ارشد این استان شاهد تزریق اعتبارات کارگشایی برای ارائه خدمات به موقع و شایسته به عشایر باشیم.

انتهای پیام/82005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول