اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

سهمیه سوخت عشایر گلستان به 220 لیتر افزایش می‌یابد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: با پیگیری شرکت فرآورده‎های نفتی استان سهمیه سوخت عشایر به 220 لیتر افزایش خواهد یافت.

سهمیه سوخت عشایر گلستان به 220 لیتر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی صبح امروز در جلسه مشترک پیگیری مصوبات عشایر استان‎های گلستان و خراسان‎شمالی اظهار داشت: سهمیه آرد عشایری طبق روال گذشته با پیگیری مدیر کل امور عشایری استان، توسط اداره کل غله، به این عزیزان تحویل داده می‎شود.

وی ادامه داد: به منظور بهبود شرایط بهداشتی و درمانی عشایر استان، دانشگاه علوم پزشکی گرگان برای معاینات پزشکی و درمان عشایر، طی طرحی زمانمند اقدام خواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تأکید بر اهمیت عضویت عشایر در تعاونی‎ها خواستار پیگیری اداره کل امور عشایری استان برای تشویق این عزیزان به عضویت و فعالیت در تعاونی‎های مربوطه شد.

وی با اشاره به اهمیت مسأله آموزش در مناطق عشایری خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان‎شمالی نظارت بر مدارس عشایری را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهد تا ساعات آموزش به مدت پنج روز هفته در این مدارس محقق شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد که دستگاه قضایی نسبت به تشکیل شورای مجزای حل اختلاف عشایری اقدام کرده تا پرونده‎های ارجاعی از طریق اداره کل عشایر با قید فوریت مورد بررسی قرار گیرند.

استان گلستان دارای 51 سامان عرفی مرتع به مساحت 115 هزار و 846 هکتار است که در محدوده سه شهر گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه قرار دارد و هرساله بیش از یک‌هزار و 200 خانوار عشایری در این مناطق تردد و اقامت دارند.

انتهای پیام/2307/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول