اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان خواستار شد

بازگشت لایحه تغییر قانون کار به دولت

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان خواستار بازگشت لایحه تغییر قانون کار به دولت از سوی نمایندگان مجلس شد.

بازگشت لایحه تغییر قانون کار به دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ماشاءالله زهتابی دوشنبه شب در آیین گرامیداشت بیست و سومین سالروز تصویب قانون کار در سالن اجتماعات خانه کارگر کاشان اظهار داشت: مخالفان قانون کار قصد دارند تا با تغییر قانون کار، حداقل‌ها را نیز از کارگران مظلوم و آسیب‌پذیر جامعه بگیرند.

این مسئول افزود: این افراد با وجود این که قانون کار بعد از گذشت 23 سال از تصویب آن توسط واحدهای صنعتی و تولیدی هنوز 100 درصد اجرا نمی‌شود، همین حداقل را نیز مانع تولید و سودآوری می‌دانند.

به گفته وی، قانون کار قانون حمایتی است که برخی افراد و گروه‌ها به دنبال تغییر قانون کار در جهت منافع کارفرمایان هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با بیان اینکه مخالفان قانون کار پشتوانه علمی برای مخالفت خود ندارند تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 23 سال از تصویب قانون کار، در حالی که  این قانون هیچ وقت به طور کامل اجرا نشده است اما مخالفان قانون کار آن را مانع اصلی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت می‌دانند.

زهتابی با اشاره به این که مخالفان قانون کار تا کنون نتوانسته‌اند هیچ پشتوانه علمی برای مخالفت خود ارائه کنند افزود: امروز جامعه کارگری باید پویا و استوار به دنبال درخواست‌های قانونی خود باشد.

به گفته وی، تا زمانی که جامعه کارگری پر تحرک و پویا باشد کسی جرأت نمی‌کند خدشه‌ای به قانون کار که 23 سال قبل به تصویب رسیده است وارد کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با اشاره به اینکه برخی سهل‌انگاری‌های مجریان قانون کار به حساب قانون گذاشته می‌شود ابراز داشت: مجریان قانون کار نسبت به تشکیل شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگری و انجمن‌های صنفی در کارخانجات و صنایع تولیدی کاشان سهل‌انگاری می‌کنند.

زهتابی متذکر شد: پیش از این، بیش از 30 شورای اسلامی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان کاشان فعالیت داشتند که این تعداد در حال حاضر به به یک یا دو شورای اسلامی کار کاهش یافته است.

وی در پایان ارائه لایحه تغییر قانون کار توسط دولت قبلی به مجلس را بدون تفاهم و اطلاع و همفکری شرکای اجتماعی قلمداد و تأکید کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار بازگشت این لایحه به دولت یازدهم هستیم.

انتهای پیام/2406/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول