اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

اصلاح ماده 64 و 65 قانون خدمات کشوری در راستای افزایش حقوق کارمندان

رئیس کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اصلاح ماده 64 و 65 قانون خدمات کشوری در راستای افزایش حقوق کارمندان خبر داد.

اصلاح ماده 64 و 65 قانون خدمات کشوری در راستای افزایش حقوق کارمندان

مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: همه ساله طرح افزایش حقوق در مجلس مطرح می‌شد، اما امسال این طرح به صورت آزمایش ابلاغ و مورد تأیید قانون خدمات کشوری قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که در کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی‌ مجلس طرح اصلاح مواد 64 و 65 قانون خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ماده 64 قانون خدمات کشوری با اندک تغییراتی در حقوق و مزایای کارمندان دولت، به تصویب کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس رسید و در ماده 65 تغییرات اساسی به وجود آمد.

رئیس کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت موظف است براساس نرخ تورم بانک مرکزی حقوق کارکنان را افزایش دهد.

عیسی‌زاده اذعان داشت: لایحه بودجه دیرهنگام به مجلس ارسال شد، بنابراین مجلس لایحه بودجه سه‌دوازدهم را تصویب و براساس بند 90 قانون بودجه 91، دولت اختیار افزایش حقوق کارمندان را دارد.

وی بیان داشت: به دولت اجازه داده شد تا اضافه‌کاری، اضافه حقوق و مزایای سالیانه کارمندان براساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد تا در دفترچه سالیانه لحاظ شود.

رئیس کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان یادآور شد: نحوه هزینه‌کرد اضافه‌کاری و حقوق و مزایای کارمندان به دولت واگذار شده است و براساس حساسیت شغلی و جایگاه، دولت می‌تواند حقوق و مزایا را با نام اضافه‌کاری به تشخیص مدیران تقسیم کند.

انتهای پیام/61009/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول