اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس امور خانواده:

توجه به سبک زندگی دوام خانواده را تضمین می‌کند

کارشناس و مشاور امور خانواده گفت: مقام معظم رهبری در بیان سبک زندگی 28 مورد سؤال را مطرح کردند که عملیاتی شدن هر یک از آنها در سبک زندگی خانواده‌ها می‌تواند دوام و قوام خانواده را تضمین کند.

توجه به سبک زندگی دوام خانواده را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احمد طهماسبی امشب در سلسله نشست‌های تربیتی خانواده در تالار فرهنگ کاشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف دشمن برای گسترش فرهنگ غرب که همان تهاجم فرهنگی است از بین بردن احساس گناه در بین دختر و پسر است که این راهکار دشمن می‌تواند خانواده را متلاشی کند.

وی با اشاره به اینکه، شبکه مبتذل و منحرف فارسی‌وان طی سه سال فعالیت خود توانست بیننده‌هایی را در کشور ایران به خود جذب کند، بیان داشت: علاوه بر آن شبکه من و تو که بینندگان آن بیشتر از شبکه فارسی‌وان است و توسط رابرت مُرداک یک استرالیایی اسرائیلی و یهودی‌الاصل مدیریت می‌شود با ساخت سریال‌هایی در کشورهای کره جنوبی، آمریکا و کلمبیا در حال از بین بردن کانون خانواده ایرانی است.

این کارشناس امور خانواده از زن و خانواده به عنوان بحث مهم و درجه اول کشور نام برد و یادآور شد: دشمن امروز برای متلاشی کردن خانواده‌های ایرانی برنامه‌ریزی دقیقی را به اجرا گذاشته است تا در خانواده‌های ایرانی فرزندان شجاع و دلاوری چون شهید صیاد شیرازی، شهید کاظمی و شهید احمدی‌روشن تربیت نشوند.

وی افزود: در خانواده‌های ایرانی مادری با چهار شهید داریم که وقتی به دیدار امام خمینی(ره) می‌رود عکس‌های فرزندان شهیدش را تک به تک نشان رهبر انقلاب می‌دهد و هنگامی که به عکس فرزند چهارم خود که می‌رسد متوجه اشک امام می‌شود و از نشان دادن عکس فرزند شهیدش صرف‌نظر می‌کند و می‌گوید من چهار شهید تقدیم اسلام کرده‌ام تا اشک امام را نبینم.

به گفته وی اگر خانواده‌های ایرانی در تهاجم فرهنگی دشمن متلاشی شود چگونه مادرانی با چهار شهید تربیت خواهند شد تا بتواند از اسلام و نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.

این کارشناس راهنمایی و مشاوره خانواده، در ادامه وضعیت خانواده در ایران را مطلوب ندانست و آمار طلاق در کشور را نگران‌کننده خواند و یادآور شد: از هر چهار ازدواج در کشور یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

به گفته وی هر ساعت دو زوج در کشور از یکدیگر جدا می‌شوند و روزانه بیش از 500 زوج در کشور به صورت توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند ضمن این که سالانه 12 هزار پرونده طلاق به دادگاه خانواده می‌رود.

طهماسبی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و قم را از جمله استان‌های پر طلاق در کشور نام برد و گفت: در تهران از هر سه ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

وی استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال بختیاری را از استان‌های کم‌طلاق در کشور نام برد و افزود: در استان سیستان و بلوچستان از هر 20 ازدواج یک ازدواج، در استان ایلام از هر 13 ازدواج یک مورد و در استان چهار محال و بختیاری از هر 12 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

این کارشناس ‌راهنمایی و مشاوره خانواده در ادامه با اشاره به این که طول متوسط زندگی زناشویی در کشور که منجر به طلاق شده است هفت سال و شش ماه است، بیان داشت: 50 درصد طلاق‌های به ثبت رسیده کمتر از پنج سال بوده است.

طهماسبی تصریح کرد: طول مدت زندگی 37 درصد از طلاق‌های به ثبت رسیده در کشور کمتر از سه سال بوده است.

وی عدم رسیدگی به وضعیت خانواده را یکی از دلایل به بن بست رسیدن خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: سالانه 200 میلیارد تومان در کشور هزینه جراحی بینی می‌شود اما 2 هزار تومان هزینه نوع تفکر و نگرش به زندگی نمی‌شود.

طهماسبی همچنین بی‌توجهی به سبک زندگی مورد تأکید مقام معظم رهبری توسط برخی افراد را یکی دیگر از دلایل مشکلات خانوادگی در کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری در بیان سبک زندگی 28 مورد سؤال را مطرح کردند که عملیاتی شدن هر یک از آنها در سبک زندگی خانواده‌ها می‌تواند دوام و قوام خانواده را تضمین کنند.

این کارشناس راهنمایی و مشاوره خانواده در ادامه کشورهای غربی و شرقی را از داشتن نهادی به نام نهاد خانواده محروم دانست و گفت: در این کشورها از جمله ژاپن یک روز به نام آغوش مجانی نامگذاری شده و در کشور آمریکا 10 میلیون سگ و گربه در خانه‌های آمریکایی است که خانم‌های این خانواده‌ها محبت خود را با سگ و گربه‌های خانگی خود تقسیم می‌کنند.

انتهای پیام/2406/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول