اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نیازمند احداث 40 هزار مسجد جدید هستیم/ پایان برسی طرح تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حال حاضر 65 هزار مسجد در کشور وجود دارد ولی با این حال نیازمند احداث 40 هزار مسجد دیگر هستیم.

نیازمند احداث 40 هزار مسجد جدید هستیم/ پایان برسی طرح تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: افرادی با سابقه و فعال در این کمیسیون عضویت دارند.

وی افزود: فعالیت این کمیسیون بر‌اساس سیاست‌هایی است که توجه به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بر مبنای حوزه علمیه را مورد توجه قرار می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بودجه سال جاری بر همین اساس تعیین شده است، گفت: احیای مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در عرصه‌های گوناگون محور فعالیت‌های این کمیسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ ارتباط با مراجع تقلید در اولویت ما قرار دارد؛ از جمله دستور کارهای کمیسیون فرهنگی مجلس هم مسجدمحوری در 40 ماده مختلف را می‌توان نام برد.

سالک با اشاره به آمارهای موجود در زمینه تعداد مساجد سطح کشور عنوان داشت: در حال حاضر 65 هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آنها امام جماعت ندارند؛ با توجه به جمعیت 75 میلیونی ایران نیازمند احداث 40 هزار مسجد دیگر هستیم زیرا در حال حاضر سرانه مسجد در کشور یک مسجد به ازای هر هزار نفر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از مساجد نیازمند تدوین قوانینی جامع است، گفت: طرح تعالی خانواده هم به طور کامل و در 50 فصل در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته زیرا در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته و مشکل طلاق هم وجود دارد.

وی افزود: طرح امر به معروف و نهی از منکر هم با تشکیل کارگروهی در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال پیگیری است؛ نظات بر صدا و سیما و قانونمند شدن این سازمان و نیز طرح جامع رسانه‌ها در کنار آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را هم می‌توان جزو دستورکارهای این کمیسیون دانست.

سالک با بیان اینکه نگرانی نسبت به برخی مسائل موجود در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی کشور در سال 92 افزایش یافته و در این میان حوزه‌های علمیه در اولویت قرار داشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مسئله روزنامه بهار در توهین به غدیر و ولایت عنوان داشت: فراکسیون روحانیون به سرعت اطلاعیه‌ای صادر کرد و از هیئت منصفه خواستیم که روزنامه را تعطیل کند؛ جلسه مفصلی در این زمینه داشتیم و از وزیر ارشاد سوال پرسیدیم؛ وزیر ضمن محکوم کردن آنچه در این مقاله آمده جواب برخی سوالات را هم داده است.

انتهای پیام/78004‌/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول