اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان:

شیوه تشکیل خانواده عامل مهمی در بنیان خانواده است

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان رعایت شیوه‌های صحیح در تشکیل خانواده را عامل تحکیم بنیان خانواده ذکر کرد.

شیوه تشکیل خانواده عامل مهمی در بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مژگان به‌لسان در کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده که بعدازظهر امروز در شرکت مخابرات استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در دین اسلام که برنامه کامل سعادت بشر را دارد در حوزه خانواده به موضوعات مختلفی از قبیل تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تعالی خانواده پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل خانواده در مورد روابط قبل از ازدواج بوده، زیرا فطرتاً انسان در پی تشکیل خانواده بوده و به سمت خانواده گرایش دارد.

به‌لسان خانواده را اصلی‌ترین نهاد در جامعه برشمرد و افزود: خانواده بستر فرهنگ‌های گوناگون بوده و زمینه‌ساز خوشبختی و بدبختی افراد است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به اینکه تحکیم خانواده بحث شریعت بوده، گفت: در همه ادیان آسمانی به ازدواج سفارش شده و اسلام دین را با ازدواج مسلمان کامل می‌داند.

وی یکی از بال‌های صعود انسان و رسیدن به کمال را ازدواج ذکر کرد و گفت: نحوه تشکیل خانواده در تحکیم بنیان خانواده مؤثر است.

به‌لسان یادآور شد: هدف از تحکیم چیزی است که اسلام گفته، به دنیا آمدیم که شاد بودن، برطرف کردن ضعف‌ها و خوشبختی را از درون احساس کنیم.

وی با تصریح بر اینکه باید روی ظلم، تحقیر و تضییع خط بکشیم، اضافه کرد: زوجین با رعایت اخلاق می‌توانند خوشبخت باشند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: فراگیری اصل اعتدال بین اعضای خانواده، حاکمیت اخلاق و شناخت حقوق زن و مرد سه بخش تحکیم خانواده در اسلام است.

سخنران کارگاه آموزشی تحکیم خانواده اظهار کرد: در اعتدال در خانواده شخص باید انتظارات به‌جا از اعضای خانواده داشته و با شناخت نقش اعضای خانواده انتظارات تعدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زن باید با دانایی خود اخلاق را وارد خانواده کند، خاطرنشان کرد: پایبندی به مسائل اخلاقی تحکیم خانواده را در پی‌دارد.

به‌لسان همچنین بیان داشت: شناخت نقش‌ها، تعدیل انتظارات، عدالت، اخلاق، و صداقت موجب محکم‌ شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با رعایت اعتدال و جاری کردن اخلاق در زندگی زن، مرد و در نهایت کودکان حق و حقوق در خانواده به صورت صحیح رعایت می‌شود.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول