اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

مأنوس شدن با قرآن بهترین راه افزایش مطالعه است

امام جمعه تویسرکان گفت: بهترین راهکار جامعه برای ترغیب به کتاب و کتابخوانی و سوق افراد به مطالعه، مأنوس شدن با قرآن است.

مأنوس شدن با قرآن بهترین راه افزایش مطالعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه سالروز رحلت علامه طباطبائی روز کتاب و کتابخوانی نام گرفته و هفته کتاب هم با آن آغاز می‌شود، دلیل این امر را خلق شاهکار تفسیر علامه طباطبایی دانست.

وی با بیان اینکه کتاب المیزان علامه طباطبایی نفیس‌‌ترین تفسیر معاصر به شمار می‌رود که بر قرآن نوشته شده است، ابراز کرد: این نامگذاری به حق است چرا که دین ما کتاب محور است.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه کتاب اصلی شیعیان قرآن است، تأکید کرد: محور و اساس زندگی ما قرآن کتاب خداوند و معجزه پیامبر خاتم(ص) است، بر این اساس باید به قرآن و کتاب‌هایی که در خدمت قرآن هستند، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: مسلمان و شیعه نمی‌تواند از کتاب و مطالعه دور باشد، اهل هیچ کتابی هم که نباشد حداقل باید قرآن بخواند و با آن مأنوس باشد.

موحدی اذعان کرد: اگر جامعه ما توصیه‌های اسلامی انس با قرآن را جدی بگیرد، جامعه واقعاً به تمام معنا تغذیه می‌شود.

وی انس با قرآن را پلی برای ارتقای کتابخوانی و هدایت به سوی مطالعه دانست و گفت: خواندن قرآن باعث می‌شود انسان برای پاسخ به نیازهای مطالعاتی با جستجو در تفاسیر و منابع دیگر با کتاب‌ مأنوس شود.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: بهترین راهکار جامعه برای ترغیب به کتاب و کتابخوانی و سوق افراد به مطالعه، مأنوس شدن با قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم از کودکی با معرفی کتاب در مورد زندگی اهل بیت(ع) عملیاتی شود نسلی مشتاق و پویاتر از همیشه در عرصه کتاب و مطالعه پرورش داده‌ایم.

موحدی در بخش دیگر سخنان خود درباره فضای مجازی در عرصه مطالعه، ابراز کرد: سایت‌های مفید به طور تخصصی پاسخگوی نیاز مخاطب است که با تبلیغ و اطلاع‌رسانی می‌‌توانیم افزایش مطالعه را موجب شود.

وی با بیان اینکه سایت‌های مفید کمک خوبی در افزایش مطالعه دارد، بیان کرد: مسئولان می‌توانند در حد توان با مدیریت فضای مجازی سایت‌های مفید و کاربردی بیشتری در دسترس جامعه قرار دهند تا جوانان استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه سایت‌های مضر با اقدامات شیطانی خود و برنامه‌های نامطلوب، مخاطب را گمراه می‌کنند، تأکید کرد: حمایت و کمک مسئولان به سایت‌های مفید برای معرفی و کارآیی آن‌ها نقش زیادی دارد و این امر اهداف و ترفندهای برنامه‌های مضر دشمن را بی‌اثر می‌کند.

امام جمعه تویسرکان هفته کتاب را زمانی مؤثر در ارتقای کتابخوانی دانست و گفت: پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و انجام کارهای مفید کارشناسی شده با بازدهی بالا باعث استفاده بهتر از هفته کتاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها با انجام برنامه‌هایی مانند اجرای همایش و یا نصب چند بنر و پوستر فرهنگ مطالعه افزایش نمی‌یابد، بیان کرد: برنامه‌های هفته کتاب باید سازماندهی شود به ویژه برنامه معاونان پرورشی برای تأثیرگذاری بیشتر باید کارشناسی شده باشد.

موحدی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در مدارس، حضور دانش‌آموزان به صورت گروهی در کتابخانه و تشریح کار کتابخانه، مزیت‌ها و خدمات آن برای دانش‌آموزان از اقدامات مؤثر در کتابخوانی است، گفت: در پایان هفته کتاب در قالب برنامه‌ای نظام‌یافته نقاط قوت و ضعف برنامه‌های اجرا شده برای برنامه‌ریزی بهتر بررسی شود.

وی با بیان اینکه دشمن با کتاب‌های نامناسب قصد تخریب اندیشه جوانان را دارد، خاطرنشان کرد: فیلتر کتاب در کشور باید جدی گرفته شود و کار با نظارتی دقیق‌تر انجام گیرد.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به نشر و افزایش کتاب‌های مفید و غنی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است، یادآور شد: اهدای کتاب‌های خوب به عنوان جایزه، کمک زیادی به ترغیب جامعه به سوی کتابخوانی می‌کند.

انتهای پیام/89010/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول