اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شیراز خواستار شد

تصویب قوانین سخت‌گیرانه مبارزه با مواد مخدر در شهرهای مذهبی

عضو شورای شهر شیراز خواستار تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تری مانند کشورهای عربی برای مقابله با پدیده قاچاق مواد مخدر در سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز شد.

تصویب قوانین سخت‌گیرانه مبارزه با مواد مخدر در شهرهای مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعد از ظهر امروز در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در کشورهای عربی برای کمترین موارد قاچاق مواد مخدر مجازات اعدام را اجرا می‌کنند و در صورتی که مشابه این قوانین سخت‌گیرانه حداقل در سه شهر مذهبی شیراز، قم و مشهد انجام شود، می‌تواند بازدارنده از بزه باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس برای سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز به عنوان پایلوت در کشور قوانین سختگیرانه‌تری را در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی تصویب کنند تا الگویی برای دیگر شهرها شود.

حق‌نگر اضافه کرد: در هفته اخیر پیگیری‌های کمیسیون خدمات شهری منجر به یک مصوبه خوب و توافق با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها شد که بنابر آن ظرف شش ماه آینده تمام کوچه‌ها و معابر شیراز از وجود متکدیان و معتادان پاکسازی شده و در قدم بعد اردوگاه‌هایی برای آنان فراهم شود.

وی بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان قوه قضائیه تقاضا می‌کنیم با توجه به عزم جدی شورا برای سامان دادن به چهره شهر و خارج کردن افراد معتاد و ولگرد از سطح شهر برای جلوگیری از بازگشت مجدد آنان نسبت به تدوین قوانین بازدارنده اقدام کنند.

این عضو شورا ابراز داشت: افزایش آمار طلاق، آمار زندانیان، دختران فراری و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از عملکرد قاچاقچیان است که ناجوانمردانه تیشه بر ریشه جوانان می‌زنند و این تدوین قوانین بازدارنده و احکام سنگین قضایی بسیار کارگشا خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین جلسه گفت: بسیج مدرسه عشق است ولی مسئولان نظام از این نیروی پرقدرت تنها در مواقع بحران‌های اجتماعی، اغتشاشات، سرشماری انتخابات، سیل، زلزله و ... استفاده می‌کنند.

رضا محمدیان افزود: بسیج علاوه بر این موارد در طرح‌های بزرگ بسیج سازندگی، ریشه‌کنی فلج اطفال و طرح‌های فرهنگی و عمرانی توان خود را ثابت کرده و از این رو استاندار فارس و مدیران ارشد این استان و همین طور شهرداری می‌توانند در موارد مختلف از بسیجیان و نیروهای جهادی بهره برند.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول