اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آستارا:

307 معلول زیرپوشش بهزیستی آستارا هستند

رئیس اداره بهزیستی آستارا از ارائه خدمات به 370 معلول زیرپوشش این نهاد در آستارا خبر داد.

307 معلول زیرپوشش بهزیستی آستارا هستند

نازنین شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه 370 معلول زیرپوشش بهزیستی این شهرستان هستند، اظهار کرد: اصول و راهبرد کلی این اداره مطالعه و برنامه‌ریزی برای معلولان برای برخورداری از حقوق و فرصت‌های برابر اجتماعی است.

وی کاهش و برطرف شدن فقر، ارتقای کمی و کیفی سلامت و بهداشت، افزایش امید به زندگی، استقلال معلول از بهزیستی و ارائه خدمات دیگر را از جمله موارد آموزشی، مراقبتی و توانبخشی در بهزیستی آستارا ذکر کرد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا افزود: بهزیستی آستارا روزانه برای حداقل 10 معلول به اداره‌ها و نهادهای مختلف نامه‌نگاری می‌کند.

وی ادامه داد: در هر ترم دانشگاه برای 10 معلول به میزان 5 میلیون ریال و برای 70 دانش‌آموز معلول در مقاطع مختلف نیز کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌شود.

شهبازی، تامین هزینه پروتز معلولان را سالانه 50 میلیون ریال و پرداخت وام ازدواج به مبلغ 5 میلیون ریال عنوان کرد.

وی گفت: تخصیص اعتبار برای مناسب‌سازی خودروی معلولان، تامین اعتبار برای مناسب‌سازی منزل و ایجاد رمپ، پرداخت وام خوداشتغالی و بازتوانی و پرداخت هزینه‌های متفرقه در برنامه‌های بهزیستی قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آینده در این واحد را گسترش مراکز با توجه به نیازهای شهرستان مانند بازتوانی، استقلال معلولان، مراکز نگهداری سالمندان و یا نگهداری شبانه‌روزی و ارائه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به مجتمع‌های غیردولتی برای اجرا در روستاهای آستارا برشمرد.

وی دعوت از خیران در نماز جمعه و مناسبت‌ها برای کمک به توانبخشی و برگزاری نشست‌های توجیهی برای معلولان و خانواده‌های آنها را از فعالیت‌های فرهنگی‌اجتماعی بهزیستی آستارا ذکر کرد.

انتهای پیام/84001/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول