اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات رودسر خبر داد

صید 90 تن ماهی در رودسر / آغاز پرورش ماهی در قفس در دریای خزر

رئیس اداره شیلات رودسر از صید 90 تن انواع ماهی استخوانی در این شهرستان خبر داد.

صید 90 تن ماهی در رودسر / آغاز پرورش ماهی در قفس در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، علی‌اکبر قربان‌نیا بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پره‌های صیادی در جمع صیادان این شهرستان اظهار کرد: پره‌های ماهیگیری از 20 مهر امسال صید ماهیان استخوانی در ساحل دریای خزر را آغاز کردند.

وی پره‌های صیادی را به صورت تعاونی عنوان کرد و افزود: صیادان رودسر از ابتدای فصل صید تاکنون 90 تن انواع ماهیان استخوانی صید کردند.

قربان‌نیا مبلغ ماهیان صید شده را بالغ بر 10 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: تعداد یک‌هزار صیاد با بیش از 90 مرحله پره‌کشی ماهیان مذکور را صید کردند.

رئیس اداره شیلات رودسر صید پره‌های صیادی را ماهیان استخوانی خواند و بیان کرد: ماهی سفید و کفال بیشترین صید پره‌های صیادی را تشکیل می‌دهند.

وی کپور، زردک، سوف، آزاد، سیم و ... را از انواع ماهیان دریای خزر ذکر کرد و گفت: ماهی سفید از جایگاه ویژه‌ای نزد گیلانی‌ها برخوردار است.

قربان‌نیا با اشاره به تکثیر مصنوعی ماهیان استخوانی دریای خزر، یادآور شد: اواخر اسفند هر سال فصل تخم‌ریزی ماهیان سفید است و شیلات ایران با پرورش بچه ماهیان و رهاسازی در دریا نسل اینگونه با ارزش دریای خزر را حفظ کرده است.

رئیس اداره شیلات رودسر بر حفظ ذخایر ماهیان دریای خزر تاکید کرد و افزود: شیلات ایران با تکثیر ماهیان در خطر انقراض از نابودی گونه‌های دریای خزر جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه دو گونه ماهی سفید دریای خزر توسط شیلات تکثیر می‌شود، اظهار کرد: ماهی سفید در فصل تخم‌ریزی از طریق صید در رودخانه‌ها و تالاب‌ها پرورش داده شده و پس از رسیدن به وزن لازم در دریا رهاسازی می‌شود.

قربان‌نیا پرورش ماهی در قفس را از دیگر انواع پرورش ماهی دانست و بیان کرد: پرورش ماهی در قفس در دریای خزر توسط بخش خصوصی آغاز شده است.

انتهای پیام/84001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول