اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین (ع) اصفهان:

بسیجیان در راستای بصیرت‌زایی جامعه نقش مهمی دارند

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین (ع) اصفهان گفت: بسیج و بسیجیان می‌توانند در راستای بصیرت‌زایی، روشنگری و هدایت مردم نقش مهمی ایفا کنند.

بسیجیان در راستای بصیرت‌زایی جامعه نقش مهمی دارند

حجت الاسلام محسن طالب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان همزمان با فرا رسیدن پنجم آذر سالروز فرمان تاریخی امام خمینی "ره" مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: هدف اصلی امام(ره) از تشکیل بسیج این بود که مردم در تداوم انقلاب اسلامی به صورت سازمان‌دهی شده، نقش‌آفرین باشند.

وی بیان کرد: در حقیقت پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی مردم بودند و نقش اصلی را در شکل‌گیری آن داشتند، بر همین منوال پس از انقلاب اسلامی لازم بود که مردم در قالب سازمان‌دهی شده و یک تشکیلاتی در تداوم انقلاب نقش داشته که تشکیل سازمان بسیج بهترین شیوه آن بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین (ع) گفت: بسیج یعنی تمام کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه کسانی که نظام، انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند، بسیجی هستند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نقشی که امروز بسیج ایفا می‌کند، مقابله با جنگ نرم است، بسیجیان باید هم توطئه‌های دشمن را از بیرون رصد و شناسایی کنند و هم برای مقابله با این توطئه‌ها در داخل برنامه‌ریزی و خود را آماده کنند.

طالب‌پور افزود: بنابراین بسیج و بسیجیان می‌توانند در راستای بصیرت‌زایی، روشنگری و هدایت مردم نقش مهمی ایفا کنند.

وی در ارتباط با تقسیم‌بندی‌های پیکره بسیج و اقشار مختلف بسیج ابراز کرد: تقسیم‌بندی صورت گرفته در بسیج به این خاطر است که هم بتوان همه اقشار را در بسیج ده‌ها میلیونی شرکت داد و هم اینکه بتوان از تخصص همه اقشار متناسب با شرایط استفاده کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: وظیفه بسیجیان بیشتر در سه عرصه خودنمایی می‌کند، یکی بحث هشدار‌سازی در مقوله جنگ نرم دشمن علیه اسلام و نظام ایران است، دوم آنکه باید برای تقویت بنیادهای نظام و اقتدار نظام تلاش کنند، در شرایط کنونی فعالیت بیشتر در عرصه‌های علم و فناوری مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شوند.

وی در پایان اضافه کرد: سومین وظیفه همگانی بسیج ایجاد امنیت است، بسیجیان باید وارد بحث‌های نظامی شوند و با فراگیری آموزش‌های لازم امنیت جامعه را تأمین کنند، حتی ورود بسیجیان در عرصه‌های مهم اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی می‌تواند در راستای تأمین امنیت اجتماعی باشد.

انتهای پیام/63001/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول