اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

فرمانداران و مدیران شهرستانی در برزخ ماندن و رفتن

خبرهایی که این روزها در محافل خبری و غیررسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد، برخی مسئولان از جمله فرمانداران و مدیران شهرستانی را در برزخ ماندن و رفتن قرار داده است.

فرمانداران و مدیران شهرستانی در برزخ ماندن و رفتن

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بی‌شک با سر کار آمدن هر دولتی مجموعه و عوامل اجرایی بدنه آن دولت نیز کم و بیش تغییر می‌کند.

با آغاز به کار دولت جدید با شعار اعتدال‌گرایی و تشکیل کابینه روحانی به عنوان رئیس جمهور در سطح کلان شاهد تغییر و تحولات در مجموعه مدیران ارشد اجرایی کشور بوده و هستیم.

با تغییر و تحول در وزارتخانه‌های مختلف نوبت به تغییر استانداران رسید که این امر طی زمانی با رایزنی نمایندگان مجلس و دیگر عوامل تاثیرگذار مشخص و منجر به تغییر در سطح استان‌ها شد.

کهگیلویه و بویراحمد نیز در این تغییرات بی‌نصیب نبود و بی‌شک انتصاب سیدموسی خادمی به عنوان استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد حاصل رایزنی‌ها از سوی نمایندگان مجلس، نخبگان استانی و در نهایت تصمیمات وزیر کشور و مجموعه هیئت دولت بود تا سکان مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست بگیرد.

 با گذشت 100 روز از روی کار آمدن دولت و تشکیل کامل کابینه حسن روحانی و همچنین مشخص شدن استاندار کهگیلویه و بویراحمد هر روز خبری بر آمدن و رفتن فرمانداران و مدیران شهرستانی می‌شنویم.

این اخبار در نوع خود اگر چه همیشه وجود داشته، اما بیان روزانه آن‌ها توسط افراد مختلف و در رسانه‌ها نوعی سستی و تأمل در کار فرمانداران و مدیران شهرستانی ایجاد کرده است.

با وجود این‌که طی چند هفته گذشته در کهگیلویه و بویراحمد شاهد تغییر مدیریت در مجموعه‌هایی مثل آموزش و پرورش و علوم پزشکی بودیم و خبرهایی نیز حاکی از انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی به گوش می‌رسد، اما تاکنون خبر موثقی مبنی بر تغییر، انتخاب و یا گزینه‌های احتمالی فرمانداران شهرستان‌ها شنیده نشده است.

البته گزینه‌های احتمالی فرمانداران از سوی رسانه‌ها و سایت‌های محلی بیان شده که منبع موثقی به حساب نمی‌آید و باید از سوی مجموعه وزارت کشور خبری ارائه شود که تاکنون خبری نشده و به همین خاطر باید مسئولان استانی با شفافیت به مدیران خود بگویند که آیا حاضر به استفاده از آن‌ها در دوره جدید هستند یا نه.

بر این باوریم که مدیران باید با اطمینان خاطر به انجام مسئولیت و خدمت بپردازند و به گونه‌ای غیرشفاف عمل نشود که مدیران به دلیل عدم آگاهی از وضعیت آینده خود کار و تلاش را رها کنند، کما این‌که در بسیاری از دستگاه‌ها چنین به نظر می‌رسد. 

از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده دولت انتظار می‌رود در صورت داشتن رویکردی برای تغییر مدیران فاکتورهایی را مدنظر قرار دهد و نسبت به انتصاب نیروهای بومی، انقلابی، ولایتمدار، دست‌پاک و کارآمد و البته بدون حاشیه در سطح مدیران ‌کل و مسئولان ارشد شهرستانی همت کند.

------------------------------

یادداشت از: اسماء وفابین

------------------------------

انتهای پیام/82011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول