اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان:

شرق و غرب گیلان دچار بحران زباله است

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان گفت: شرق و غرب گیلان با بحران زباله دچار مشکل است و سیاست این استان امحای زباله مخلوط است.

شرق و غرب گیلان دچار بحران زباله است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد کرمی عصر امروز در جلسه مدیریت پسماند و احداث زباله سوز رشت اظهار کرد: اعضای سه دوره گذشته شورای اسلامی رشت بیش از 50 مصاحبه مطبوعاتی مبنی بر ساماندهی عاجل زباله و گرفتن گازوئیل و الکل از زباله را انجام دادند که هیچ‌کدام از آنها محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که به موضوع زباله به صورت تخصصی پرداخته و بحث و تبادل نظر می‌شود، افزود: این موضوع جای بسیار خوشحالی دارد.

این مسئول ادامه داد: از چهار سال قبل تاکنون بحث‌ها و جلسات کارشناسی مختلفی دایر شد که امروز به برگزاری چنین جلسات تخصصی منجر شده است.

مدیر کل امور شهری استانداری گیلان با بیان اینکه پیمانکار باید تمام شبهات و پرسش‌های کارشناسان را به صورت فنی و تخصصی پاسخ دهد، گفت: تمام طرح‌هایی که می‌خواهد اجرایی شود باید توجیه اقتصادی و اجرایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت به این نتیجه رسیدند که طرح ساماندهی زباله سراوان اجرایی شود باید هر چه سریع‌تر نسبت به آن اقدام کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: در این زمینه نباید با عجله تصمیم‌گیری شود بلکه تصمیمات باید با کار کارشناسی و دقیق باشد.

وی با تصریح بر اینکه ایرانی‌ها دارای تمدن بسیار کهن و طولانی هستند افزود: نمی‌توانیم از نظر پیشرفت و سطح زندگی با اروپا رقابت کنیم.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان خاطرنشان کرد: اکنون باید از اندوخته‌های خود در کشور استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از نمایندگان رشت در صحن علنی مجلس اخیراً درباره بحران زباله سراوان به رئیس جمهور تذکر داد که این موضوع به صورت جدی دنبال می‌شود.

کرمی بخشی از مدیریت شهری را با شورا و شهرداری و بخش دیگر آن را با استاندار مرتبط دانست و یادآور شد: اگر از یک مشاور خارجی و داخلی برای اجرای این طرح به صورت واحد در گیلان و مازندران استفاده شود بسیار مثمرثمر است.

وی با بیان اینکه اکنون غرب و شرق گیلان با بحران زباله دچار مشکل است، متذکر شد: سیاست گیلان در راستای امحای زباله مخلوط و سوزاندن آن است.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول