اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تفرش:

پیروی از فرامین ولایت مهمترین وظیفه مسلمانان است

امام جمعه تفرش گفت: مهمترین درسی که باید از نهضت تاریخی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) آموخت، شناخت امام، تبعیت و عمل در لحظه و زمان در راستای تحقق فرامین ولایت است.

پیروی از فرامین ولایت مهمترین وظیفه مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد تاریخی وقف محله تفرش با تأکید بر اینکه شیعیان محبان اهل بیت(ع) هستند و محبت ائمه سبب سفیدی باطن می‌شود و انسان را به سعادت می‌رساند، اظهار داشت: باید بدانیم که تنها دوست‌داری ائمه اطهار(ع) کافی نیست، محب واقعی امام حسین(ع) رفتار، منش و کردار خود را حسینی می‌کند و در تبعیت از ولایت از دیگران سبقت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خداوند عقل را به انسان عطا کرد تا در سایه عقل سایر غرایز حیوانی خود را مهار کند و تحت سیطره عقل قرار دهد و از علم و اطلاعات و دانش خود در مسیر رستگاری استفاده کند.

امام جمعه تفرش ادامه داد: دلایل عقلانی فراوانی بر ضرورت شناخت امام و تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت کبری وجود دارد.

مومنی با اشاره به قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) در دل‌های مؤمنان شوری به پا می‌کند که در هیچ زمان و برهه‌ای به سردی نمی گراید همچنین یکی دیگر از بزرگ‌ترین درس‌های قیام امام حسین(ع) و عاشورا، افزایش بصیرت پیروان این مکتب و آئین است.

وی خاطر نشان کرد: امتی که درس هوشیاری و بصیرت را در مکتب عاشورا فرا گرفته است و همواره در این مسیر گام بر می‌دارد، در هر لحظه‌ای که احساس نیاز کند و مواجه با اهداف خائنانه یا ایجاد خدشه در ارزش های اسلامی شود، با تمام وجود در صحنه حاضر خواهد بود.

امام جمعه تفرش پایبندی به ارکان نظام و پیروی از ولایت فقیه را عامل پیروزی و سعادت دانست و بیان کرد: عدم توجه به درس عاشورا و کربلا، ممکن است عامل اصلی در تکرار تاریخ باشد چنانکه در حوادث سال‌های گذشته همگان شاهد بودند که مدعیان ولایت‌مداری چگونه در میدان عمل شانه خالی کردند.

انتهای پیام/87002/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول