اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله عبدالله: حامد کرزی با سرنوشت مردم افغانستان بازی می‎کند

«عبدالله عبدالله»، رهبر ائتلاف ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی را به فرصت طلبی در تامین اهداف شخصی و بازی با سرنوشت مردم افغانستان متهم کرد.

عبدالله عبدالله: حامد کرزی با سرنوشت مردم افغانستان بازی می‎کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، به نقل از خبرگزاری «پژواک»، «عبدالله عبدالله» رهبر ائتلاف ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته که حامد کرزی با سخنان و رفتارهای خود، باعث کاهش اطمینان و بی اعتمادی مردم افغانستان به آینده کشور پس از خروج نظامیان خارجی در سال آتی شده است.

به گفته وی، کرزی در مراسم افتتاحیه «لویه جرگه مشورتی» وعده داد که به تصمیم اعضای این جرگه در مورد توافقنامه امنیتی با آمریکا احترام می‎گذارد؛ اما اکنون که شرکت کنندگان جرگه، خواستار امضاى آن شده‌اند، رییس جمهور شرط‎های تازه را مطرح می‎کند.

عبدالله با بیان این که امضا و عدم امضای موافقتنامه امنیتی از صلاحیت‎های رییس جمهور است، افزود: کرزی، با رفتار و گفتار متناقض، باعث نگرانی مردم شود.

رهبر ائتلاف ملی افغانستان تصریح کرد: امروز میلیون‎ها نفر منتظر نتیجه این جرگه بود، و اگر رییس جمهور قصد نداشت که به تصمیم اعضای لویه جرگه عمل کند، پس چرا آن ‎را برگزار کرد.

وی افزود: هدف از شرایط رئیس جمهور، کسب حمایت آمریکا از نامزد مورد نظرش برای انتخابات آینده ریاست جمهوری است.

لویه جرگه مشورتی، روز پنجشنبه گذشته، با حضور بیش از 2500 تن از 34 ولایت و همچنان از مهاجرین افغان مقیم کشورهای مختلف در کابل آغاز بکار کرد.

این نشست بزرگ که به خواست رییس جمهور افغانستان و بخاطر بحث و بررسی توافقنامه امنیتی میان افغانستان و آمریکا راه اندازی شده بود، امروز یکشنبه به کار خود پایان داد و مشورت‏‌های خود را در این زمینه به دولت ارائه کرد.

در قطعنامه 31 ماده ای پایان این نشست تاکید شد که اعضای لویه جرگه مشورتی، پیش نویس توافقنامه امنیتی بین افغانستان و امریکا را تایید می‎کنند.

کرزی امضای توافقنامه امنیتی را برای سال آینده و پس از انتخابات ریاست جمهوری 1393 موکول کرده اما امریکا خواستار امضاى این توافقنامه تا یک ماه دیگر شده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول