اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

امام سجاد (ع) احیاکننده حادثه عاشوراست

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: امام زین‌العابدین (ع) با استفاده از دعا و مناجات و تبیین حوادث عاشورا، این واقعه را احیا کرد.

امام سجاد (ع) احیاکننده حادثه عاشوراست

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: پیشوای چهارم شیعیان تبیین‌کننده، احیاکننده و زنده نگاهدارنده حادثه عاشورا بود.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در مدت 34 سال امامت خود با دعا، مناجات و پیوند عالم هستی با خداوند مردم را هدایت کرد.

رئیس مرکز تخصصی نماز، صحیفه سجادیه را از جمله محورهای زندگی امام سجاد (ع) ذکر کرد و افزود: یکی از علمای اهل سنت نامه‌ای به علامه امینی نوشت که فایده وجودی امام سجاد (ع) چه بوده، علامه یک نسخه صحیفه سجادیه برای وی فرستادند و در نتیجه این عالم سنی نوشت اگر این امام بزرگوار 500 سال امامت می‌کرد، این صحیفه سجادیه کافی بود.

وی خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه بهترین بستر تربیتی، انسان‌سازی و رشد اجتماعی را دارد و این امام بزرگوار پس از عاشورا با مصیبت سنگینی که برایش پیش آمده بود، دغدغه داشت که دین بماند.

کفیل ادامه داد: پدر بزرگوار امام سجاد (ع) با جهاد و شهادت دین را حفظ کرد ولی پیشوای چهارم شیعیان با دعا و مناجات دین را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم پیوند خود را با امام سجاد (ع) بیشتر کنیم یکی از محورها بهره‌مندی از صحیفه سجادیه است چراکه این صحیفه بهترین درس زندگی برای تمام مسلمانان در تمام نقاط دنیاست.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: مباحث خداشناسی و ‌انسان‌شناسی در قالب دعاها ذکر شده و صحیفه سجادیه از ظرفیت هدایت کل جامعه برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه از ویژگی‌های صحیفه سجادیه در جامعه استفاده لازم صورت نگرفته است.

کفیل یادآور شد: امام سجاد (ع) با خطبه‌ها، ‌سخنرانی‌ها، روضه، توسل و تبیین حادثه عاشورا و عزاداری، قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) را زنده نگه داشت.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول