اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی کاشان:

بارندگی کاشان در راه است / افزایش 70 درصدی بارندگی در سال زراعی جدید

رئس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: اوج بارندگی‌های زمستان امسال در شهرستان کاشان از نیمه دوم آذرماه جاری آغاز می‌شود.

بارندگی کاشان در راه است / افزایش 70 درصدی بارندگی در سال زراعی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه روز گذشته علاوه بر بارش باران در شهر کاشان بارش برف در ارتفاعات شهرستان از جمله شهرهای برزک، نیاسر، جوشقان و کامو و قمصر کاشان امیدوارکننده بوده است و خوشحالی روستاییان این شهرستان را به همراه داشته است.

وی میزان بارندگی‌های سه روزه اخیر کاشان را 34.2 میلی متر ذکر کرد و افزود: میزان بارندگی امسال در شهرستان کاشان نرمال و کمی بیش از حد معمول بوده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان همچنین میزان بارندگی شهرستان کاشان در سال زارعی جدید از ابتدای مهرماه تاکنون را 45.2 میلی‌متر اعلام کرد و بیان داشت: این میزان بارندگی در سال زارعی جدید نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 65 تا 70 درصد افزایش داشته است.

اسلامی با اشاره به اینکه بارندگی اخیر به دلیل سیستم پرفشاری است که در منطقه حاکم شده است ابراز داشت: بارندگی‌ها در سال جاری در کاشان در حد معمول و حتی بیشتر از آن پیش‌بینی می‌شود. 

این مسئول میانگین بارندگی‌های شهرستان کاشان را 136 میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: بارندگی‌های شهرستان کاشان در مقایسه با بارندگی‌های بلندمدت این شهرستان حدود 230 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهرستان کاشان یک و نیم درجه سانتی‌گراد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است متذکر شد: میانگین دمای هوای شهرستان کاشان از ابتدای سال زارعی جدید، پایین‌تر از میانگین دمای هوای بلندمدت این شهرستان است.

انتهای پیام/2406/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول