اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان سند چشم‌انداز 20 ساله

35 درصد خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی می‌شوند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از عضویت ۳۵ درصد خوزستانی‌ها در کتابخانه‌های عمومی در پایان سند چشم‌انداز 20 ساله خبر داد.

35 درصد خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لفته منصوری در مراسم بیست و یکمین گرامیداشت کتابداران، کتابخانه عمومی و مطالعه مفید و تجلیل از برترین‌های حوزه کتاب و کتابخوانی خوزستان که بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1404 و در پایان سند چشم انداز 20 ساله 35 درصد خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر استان می‌شوند.

وی افزود: همچنین بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله، تا سال 1404 باید برای هر یکصد خوزستانی هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای ایجاد شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: در سال 92 نسبت به سال قبل، 22 درصد افزایش فضای کتابخانه‌ها را در استان داشته‌ایم که این رقم هفت برابر میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر رشد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نیز نسبت به سال 91 حدود 34 درصد رشد داشته‌ایم که میانگین آن در کشور 17 درصد است.

منصوری با اشاره به رتبه نخست کشور در عضویت مردم در کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در میزان فضای اختصاص‌یافته به ساختمان کتابخانه‌ها رتبه سوم را داریم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته یک عنوان بر‌تر را در سطح کشور داشته‌ایم که در سال 92 این عناوین به چهار رتبه افزایش یافت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در ادامه به کسب رتبه بر‌تر کتاب و کتابخوانی در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: در هیچ استانی به اندازه خوزستان برای کتابخانه‌ها اعتبار اختصاص نمی‌یابد.

وی در ادامه سخنان خود هفته بسیج را به همه ملت ایران به ویژه بسیجیان تبریک گفت و تصریح کرد: در هفته مبارک بسیج قرار داریم بنابراین باید کار‌ها و اقدامات ما بسیجی‌وار انجام شود.

انتهای پیام/72010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول