اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد

افزایش 3 برابری بارش باران نسبت به سال گذشته

معاون عمرانی استاندار بوشهر از افزایش 3 برابری بارش باران در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 3 برابری بارش باران نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، شاپور رستمی صبح امروز در جمع مدیران اجرایی شهرستان دشتی اظهار داشت: بارندگی چند روز اخیر در استان، بیش از 3 برابر فصل گذشته در استان بوشهر گزارش شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در 30 سال گذشته متوسط میزان بارندگی حدود 26 میلی‌متر بود اما خدا را شکر می‌کنم که در هفته گذشته و سال زراعی امسال حدود 95 میلی‌متر بارندگی داشتیم که سه برابر میزان متوسط بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بعضی از اقدامات آبخیزداری و احداث سدهایی که در استان وجود داشت مقداری از این آب‌ها ذخیره شد.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به زلزله فروردین ماه سال‌جاری در بخش شنبه و طسوج افزود: دولت کمک و مساعدت‌های خوبی برای کمک به امور مربوط به زلزله شنبه داشته ضمن اینکه استاندار نیز تلاش‌های فراوانی در این بخش داشته و دارند.

رستمی افزود: در فعالیت‌های عمرانی در مناطق زلزله‌زده حدود 86 میلیارد تومان اعتبار دولت هزینه کرد و 47  میلیارد تومان اعتباراتی بود که در قالب بلاعوض و اعتبارات معیشتی و تسهیلات مسکونی اختصاص یافت و حدود 10 میلیارد تومان کمک از وزارت نفت اختصاص داده شد.

رستمی خاطرنشان کرد: 855 نفر از دانش‌آموزانی که در مناطق زلزله‌زده از اول مهرماه راهی کلاس درس شدند توسط استاندار به هر کدام از آنها مبلغ 100 هزار تومان پرداخت شد که این کار در نوع خود کم‌نظیر بود.

وی گفت: به هر واحد مسکونی علاوه بر بحث کمک‌ها و تسهیلاتی که دولت داده داده بود و کمک‌های بلاعوضی از طرف بنیاد مسکن داده شد.

رستمی افزود: علاوه بر کمک بلاعوض به مزدوجین در مناطق زلزله‌زده به خانوده‌های فوتی‌ها نیز کمک شد.

رستمی گفت: از هزار و 237 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده دشتی ‌هزار و 216 واحد مسکونی سقف آن زده شده است.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به بازسازی بخش روستایی یادآور شد: با توجه به نگاه ویژه استاندار همه دستگاه‌های اجرایی با تمام قوا در بازسازی شنبه ورود کنند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به مبلمان روستایی در نقاط روستایی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه استاندار به مبلمان شهری و کارهای زیربنایی در روستاها و شهرها به همه دستگاه‎های اجرایی تاکید می‌کنیم با توجه به اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند چه در بخش شهری و یا روستایی، به گونه‌ای عمل کنند تا مردم تغییر چهره و مبلمان شهر را احساس کنند.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول