اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

دستگیری مجرم سایبری در رشت

رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری و سارق حجم دانلود اینترنت در رشت خبر داد.

دستگیری مجرم سایبری در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در نشست پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی گیلان چگونگی دستگیری مجرم سایبری را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت وی، به صورت غیرمجاز بهره‌برداری می‌شود موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات از شاکی و جستجوهای فنی و پلیسی مشخص شده که سارق جوانی 21 ساله و دانشجو است که با هک کردن مودم، وقت و بی‌وقت از حجم دانلود اینترنت شاکی به صورت رایگان برای وب‌گردی و دانلود اطلاعات سوء‌استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: این جوان با تصور اینکه هویت او در فضای مجازی پنهان می‌ماند و قابل شناسایی نیست، عمل مجرمانه خود را ادامه داده است.

به گفته محمدخانی، با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه جوان مجرم سایبری با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، تصریح کرد: برای این متهم 100 میلیون ریال قرار وثیقه صادر شد.

رئیس پلیس فتای گیلان از کاربران اینترنتی خواست تا به امنیت پسورد سرویس‌های اینترنتی که از مراکز ISP دریافت می‌کنند حساس باشند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر و تعویض پسورد این‌گونه سرویس‌ها اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران پسوردی با حداقل 12 کاراکتر یا بیشتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علائم و کلیدهای تلفیقی ایجاد کنند.

محمدخانی به مدیران مراکز ISP توصیه کرد تا در واگذاری سرویس اینترنت بی‌سیم به مشتریان علاوه بر نام کاربری و گذرواژه اولیه، گذرواژه ثانویه‌ای را به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده غیرمجاز افراد از حجم دانلود مشتریان خود تعبیه کنند.

انتهای پیام/2300/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول