اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پدافند غیرعامل استان کردستان مطرح کرد

وجود 2 قرارگاه سایبری در کردستان

رئیس پدافند غیرعامل استان کردستان از وجود 2 قرارگاه سایبری در استان خبر داد و گفت: این دوران دیگر جنگ با اسلحه موضوعیت ندارد و همه به روش‌های دیگری متوسل شد‌ه‌اند.

وجود 2 قرارگاه سایبری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در مانور پدافند غیرعامل استان کردستان در دبیرستان شیخ شلتوت سنندج اظهار کرد: معنای حقیقی پدافند غیرعامل، دفاع بدون اسلحه است.

وی با بیان اینکه اینگونه دفاع بدون تجهیزات نظامی صورت می‌گیرد، گفت: منظور از پدافند غیرعامل اقداماتی است که باید انجام شود تا در صورت تهاجم دشمنان، کشور کمترین آسیب را ببیند و پایداری و ایستادگی ما بیشتر شود.

رئیس پدافند غیرعامل استان کردستان با تأکید بر اینکه هر طرحی باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد تصریح کرد: این قضیه در خصوص ابنیه و استحکامات باید رعایت شود.

حسن‌زاده افزود: در صورت آسیب احتمالی به مراکز درمانی در هنگام تهاجم دشمن باید بیمارستان صحرایی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام سلطه شهامت حمله به نظام اسلامی را ندارد گفت: به طور قطع دشمن اگر می‌توانست تاکنون به ایران حمله کرده بود و لحظه‌ای در این خصوص درنگ نمی‌کرد.

رئیس پدافند غیرعامل استان کردستان خاطرنشان کرد: البته هم دستورات دینی ما و هم عقل حکم می‌کند که آمادگی خود را در برابر تهاجم دشمنان همواره حفظ کنیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه ما جنگ‌طلب نیستیم تصریح کرد: اما با تمام توان آماده دفاع از کیان نظام اسلامی هستیم و در راه حفظ آرمان‌ها ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب 10 سال قبل دستور تشکیل پدافند غیرعامل را داده‌اند، گفت: کشورهای دیگر بیش از 50 سال قبل در این راستا کار خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس پدافند غیرعامل استان کردستان با اشاره به اینکه تمام تأسیسات باید پدافند غیرعامل داشته باشند خاطرنشان کرد: در گذشته ما زیرساخت‌های لازم به این منظور را نداشتیم.

حسن‌زاده افزود: در طول سالیان اخیر این زیرساخت‌ها در تهران و سایر استان‌ها تشکیل شد به گونه‌ای که اکنون در استان کردستان 11 کارگروه در خصوص پدافند غیرعامل فعالیت می‌کنند.

وجود 2 قرارگاه سایبری

وی از وجود 2 قرارگاه سایبری در استان خبر داد و افزود: این دوران دیگر جنگ با اسلحه موضوعیت ندارد و همه به روش‌های دیگری متوسل شد‌ه‌اند.

حسن‌زاده تصریح کرد: اگر این قابلیت دفاعی نبود دشمن تهاجم می‌کرد و به دلیل همین توانمندی ما است که اکنون در امنیت کامل به سر می‌بریم.

وی با تأکید بر اینکه در کشورهای همسایه ما ناامنی وجود دارد گفت: امنیت امروز ما حاصل تلاش نیروهای اطلاعاتی و نظامی است و باید آمادگی خود را تقویت کنیم.

رئیس پدافند غیرعامل استان کردستان گفت: انسان‌های نخستین نیز به دنبال اجرای پدافند غیرعامل برای محافظت خود در برابر بلایای طبیعی بودند.

حسن‌زاده با بیان اینکه از 40 مورد بلایای شناخته شده در دنیا 30 مورد آن در کشور ما وجود دارد تصریح کرد: باید آمادگی‌ها در حد اعلای خود برابر این مشکلات وجود داشته باشد.

وی توجه به پدافند غیرعامل را از واجبات برای هر کشوری عنوان کرد و افزود: رشد و پیشرفت و توسعه جوامع در گرو پرداختن به این موضوع است و نیاز به تلاش بیشتر در این راستا وجود دارد.

انتهای پیام/79012/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول