اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماهه نخست سال جاری

176 عنوان کتاب در خراسان رضوی مجوز نشر گرفت

معاون امور فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ خراسان رضوی گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری در استان 176 عنوان کتاب مجوز نشر گرفته است.

176 عنوان کتاب در خراسان رضوی مجوز نشر گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین مسگرانی در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد؛ اظهار داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری علاوه بر 176 عنوان کتاب که مجوز نشر گرفته 172 عنوان ترجمه و یک هزار و 4 کتاب نیز تالیف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در همین بازه زمانی 604 کتاب چاپ اول و 572 عنوان تجدید چاپ شده افزود: استان خراسان رضوی در حوزه نشر پس از استان تهران و قم قرار دارد.

مسگرانی با بیان اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری 3 درصد رشد در عنوان، 9 درصد رشد شمارگان و شمارگان متوسط 6 درصد رشد داشته ادامه داد: این در حالی است که در پایان سال گذشته وضعیت رشد نشر کتاب در استان منفی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری 40 درصد رشد قیمت کتاب داشته‌ایم، ادامه داد: این امر به دلیل افزایش قیمت کاغذ و مراحل چاپ بوده است.

وی پرکارترین ناشرین استان خراسان رضوی را ناشرین کتاب‌های کمک درسی برشمرد و افزود: با این حال سرانه کتاب در استان ما با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد.

مسگرانی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته کتاب در خراسان رضوی پرداخت و بیان داشت: بیش از 90 درصد شهرستان‌ها برنامه هفته کتاب دارند.

وی با اشاره به اینکه اهدای کتاب به دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه علمیه را در این هفته در دستور کار خود قرار داده‌ایم، ادامه داد: در این ایام 20 هزار و 490 جلد کتاب با 62 عنوان به ارزش 25 میلیون تومان به حوزه علمیه خراسان رضوی اهدا خواهد شد.

مسگرانی افزود: همچنین اهدا کتاب به تمامی ادارات ارشاد اسلامی و مدارس و کتابخانه‌های استان به ارزش 170 میلیون تومان در این هفته صورت می‌گیرد.

مدیر امور فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: انتشارات به نشر با 103 عنوان کتاب، سخن گستر با 450 عنوان، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با 41 عنوان، ضریح آفتاب با 41 عنوان، جهاد دانشگاهی با 26 عنوان، نشر قدس رضوی با 26 عنوان و دانشگاه فردوسی با 26 عنوان کتاب در این مجموعه ناشرین فعال استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کلید ایجاد شهرک صنعتی چاپ در استان زده شده ادامه داد: اتحادیه چاپخانه‌داران در استان پیگیر این موضوع هستند و امیدوارم این مسئله در ترویج کتاب و کتابخوانی و ارتقای وضعیت کتابداری موثر واقع شود.

انتهای پیام/2202/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول