اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان نیر:

حادثه عاشورا تجلی تمام نمای ولایت‌پذیری است

مدیر کمیته امداد شهرستان نیر گفت: حادثه عظیم عاشورا تجلی تمام نمای ولایت‌پذیری اصحاب سیدالشهدا (ع) است که عملکرد تک تک آنها نشان‌دهنده ولایت‌پذیری قلبی آنهاست.

حادثه عاشورا تجلی تمام نمای ولایت‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی حمزه اربابی عصر امروز در کارگاه آموزشی فلسفه عاشورا که با حضور 50 نفر از خانواده‌های تحت حمایت برگزار شد، اظهار داشت: بهترین و بزرگترین درس‌های انسانیت و عبودیت یعنی ولایت‌پذیری و احیای امر به معروف و نهی از منکر در کلاس عاشورا که یگانه آموزگارش حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است به صورت عملی تدریس شده است.

وی افزود: اساس حرکت و نهضت عاشورا بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده و هدف اصلی آن نیز احیای سنت رسول اکرم (ص) و احکام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه کارشناس مسائل دینی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نیر با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های قیام عاشورا تصریح کرد: تحریف حوادثی چون قیام عاشورا که از حوادث عادی و معمولی محسوب نمی‌شود چه به شکل تحریف لفظی و چه به صورت تحریف معنوی ضربه غیر مستقیمی بر پیکره‌ اهداف والای قیام عاشوراست.

افسانه میرزایی با بیان هدف از لزوم زنده نگه داشتن نهضت حسینی تاکید کرد: اگر گفته می‌شود این عزا را زنده نگهدارید، برای این است که عظمت حسین (ع) را درک کنیم اگر اشکی می‌ریزیم از روی معرفت باشد، شناخت حسین (ع) ما را متعالی ساخته و انسان می‌کند، ما را اهل حق و حقیقت و عدالت می‌کند، مکتب امام مکتب انسان‌سازی است.

وی خاطر نشان کرد: نهضت عاشورا یک نهضت مقدس و شامل تمامی ویژگی‌های قیام‌های مقدس است که داشتن اهداف همگانی و انسانی توأم با بینش، بصیرت و امیدبخشی در ناامیدی مطلق و فریادی در سکوت محض است.

میرزایی با ارائه‌ تعریفی از ولایت‌پذیری اضافه کرد: ولایت‌پذیری اطاعت محض و مسئولیت‌پذیری توأم با شناخت و محبت نسبت به اولیای الهی است و حادثه عاشورا تجلی تمام نمای ولایت‌پذیری اصحاب اباعبدالله‌الحسین (ع) است که عملکرد تک تک آنها نشان‌دهنده ولایت‌پذیری قلبی آنهاست، این ولایت‌پذیری قلبی به ویژه در حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) جلوه‌گری خاصی دارد.

در این کارگاه آموزشی مباحث عاشورایی که به مدت سه روز و با هدف آگاه‌سازی مخاطبان در برخورد با انحرافات معنوی به وجود آمده در بازگویی واقعه عاشورا، آشنایی با فلسفه و علل نهضت عاشورا، آشنایی با اهداف زنده نگه داشتن نهضت حسینی و تصحیح دیدگاه مخاطبان نسبت به قیام عاشورا و عزاداری‌ها برگزار شد.

به پرسش‌ها، شبهات و ابهامات مخاطبان توسط کارشناس برنامه پاسخ داده شد.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول