اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه فجر فارس:

آسیب‌دیدگان جنگ نرم نیازمند یاری‌اند/ آسیب‌دیده را دشمن نپنداریم

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس گفت: مانند دوران دفاع مقدس که افراد زخمی را کمک می‌کردیم در جنگ نرم نیز باید آسیب‌دیدگان را کمک کنیم.

آسیب‌دیدگان جنگ نرم نیازمند یاری‌اند/ آسیب‌دیده را دشمن نپنداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسفندیار رضایی عصر امروز در همایش تبیین اندیشه‌های امام در تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اظهار داشت: کسانی که از مسیر ارزش‌های انقلاب فاصله گرفتند خودشان دچار خسارت می‌شوند اما لوکوموتیو متحرک انقلاب با فاصله گرفتن برخی افراد از ارزش‌های آن نمی‌ایستد و دچار خسارت نمی‌شود.

معاون سپاه فجر فارس تصریح کرد: دانشجوی بسیجی باید بداند که تنها گریه و عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) در این دوران کارساز نیست بلکه شیعه اباعبدالله(ع) باید آگاه باشد و نسبت به مسائل زمان خود بصیرت داشته باشد.

وی افزود: مرحله بعد از آگاهی داشتن این است که این آگاهی به کار گرفته شده و در عمل فرد دیده شود.

رضایی ادامه داد: دانشجوی بسیجی جهادی عمل کرده و در آسیب‌ها بی‌تفاوت نیست و مانند دوران جنگ که اگر کسی در جبهه زخمی می‌شد چهار نفر کمک کرده و او را نجات می‌دادند در عرصه جنگ فرهنگی نیز نباید آن کس را که دچار آسیب شده تنها بگذاریم بلکه باید کمک کنیم تا از هلاکت نجات یابد.

رئیس دانشگاه امام حسین شیراز اضافه کرد: نباید بلافاصله به افراد برچسب بزنیم و مبادا که با کوچک‌ترین اشتباه افراد را از جبهه خودی بیرون برانیم که جبهه اسلام در این شرایط به سربازان خود نیاز دارد.

وی بیان کرد: «یجاهدون فی سبیل‌الله» با تنظیم برنامه استراحت، کار و مطالعه و عبادت تحقق می‌یابد و اینکه تنها به دنبال نام مدرک کارشناسی نباشیم بلکه به واقع در هر رشته کارشناسی شویم که گره‌ای از کار مملکت در آن حوزه باز کنیم.

رضایی ابراز داشت: هر دانشجوی بسیجی باید برای خود یک برنامه تربیتی و آموزشی داشته باشد و استوار در مسیری که می‌رود باقی بماند.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس تصریح کرد: به سبب رفتارهای دینی گاه ممکن است مورد طعن واقع شویم، تمسخر شده یا برچسب بخوریم چنانکه پیامبر را تمسخر کرده، مجنون و جادوگر خطاب کردند اما باید با تاسی از رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر راه خود استوار بمانیم و بدانیم که «ان‌الله مع‌الصابرین».

وظیفه اصلی دانشجوی بسیجی وظیفه‌شناسی است

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) شیراز ادامه داد: وظیفه امروز دانشجوی بسیجی و تکلیف بزرگ او نسبت به انقلاب وظیفه‌شناسی است.

وی افزود: این شناخت وظیفه به معنای دانستن این است که در شرایط زمان نسبت به رهبری چه وظیفه‌ای دارد و شناختن اینکه در جهان اسلام و دنیا چه وظیفه‌ای بر دوش ما است.

رضایی اضافه کرد: افق دید دانشجوی بسیجی نباید به محله و منطقه و شهر محدود شود که حضرت امام خمینی(ره) با صراحت عنوان کرده‌اند روزی اسلام ابرقدرت‌ها را به زانو در می‌آورد و سنگرها را فتح می‌کند و این سخن وظیفه‌ای را پیش روی هر پیرو مکتب خمینی قرار می‌دهد که فراتر از شهر و استان و کشور است.

وی تصریح کرد: با خوابیدن و استراحت و تفریح و جشن تولد نمی‌شود مجاهدانه کار کرد که کار جهادی تلاش مضاعف و پایداری عظیم نیاز دارد.

به گفته وی مطالعه بزرگ‌ترین کار جهادی دانشجوی بسیجی است و این مطالعه باید برنامه‌مند و هدفدار باشد.

رضایی بیان کرد: مقام معظم رهبری کتب شهید مطهری را منابع فکری نظام می‌دانند و برای دانشجوی بسیجی نباید کتابی از استاد مطهری نخوانده مانده باشد.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) شیراز تصریح کرد: بسیجی امروز باید مانند بسیجی‌های دوران دفاع مقدس هیچ مانعی بر سر راه خود نبیند و بر رود خروشان اروند پلی بسازد که تا سال‌ها مهندسان جهان متحیر بمانند.

وی بیان کرد: بسیجی کار کردن، بردن آب در اردوی جهادی و بسیج سازندگی به نقاطی دورافتاده بوده که دولت از انجام آن با امکانات و تجهیزات بازمانده است.

به گفته رضایی، امروز کار جهادی جهاد علمی است و حضور در صحنه‌های سیاسی بی‌آنکه بازیچه سیاسیون شویم.

وی با بیان اینکه چتر بسیج دانشجویی باید بر سر تمام تشکل‌ها گسترانده شود، گفت: دشمن را اشتباه نگیریم و به دنبال دشمن در دانشگاه نگردیم و آسیب‌دیده را با دشمن یکی تلقی نکنیم.

وی در پایان اظهار داشت: باید آماده باشیم و ظرفیت وجودی‌مان را فراخ کنیم تا در شمار منتظران واقعی فرج قرار گیریم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان فارس نیز در این مراسم گفت: باید مدل تحقیقات و خاستگاه‌های ما از سایر دانشجویان جهان متفاوت باشد و پیشرفتی که در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی داریم بارزتر از دیگران باشد.

آرش علاالدینی با بیان اینکه دانشجویان باید قدم در راهی بگذارند که نتیجه آن پیشرفت کشور و باز شدن گره‌ای از مشکلات باشد. افزود: شجره طیبه بسیج برگرفته از قیام کربلا و راهی است که اباعبدالله(ع) به آزادگان جهان آموخت و بر اساس رسالتی که حضرت امام(ره) برای انقلاب اسلامی قائل بود شکل گرفت و پس از آن در مقاطع مختلف انقلاب، دفاع مقدس و جنگ نرم به الگویی برای فعالیت خالصانه و جهادی بدل شد.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول