اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد‌

برپایی 14 بیمارستان صحرایی طی 4 سال اخیر در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از برپایی 14 بیمارستان صحرایی طی 4 سال اخیر در استان خبر داد.

برپایی 14 بیمارستان صحرایی طی 4 سال اخیر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی عصر امروز در در مراسم روز بسیج دانشجویی در محل دانشگاه کردستان گفت: از سال 88 و به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان تاکنون 14 بیمارستان صحرایی در سطح استان برپا شده است.

وی با بیان اینکه نهادهای مختلفی در ایجاد این بیمارستان‌ها تأثیرگذار بوده‌اند گفت: سپاه پاسداران، دانشگاه‌ها، هلال‌احمر، فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش به همراه سازمان‌های دیگر در این رابطه نقش فعالی ایفا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان صحرایی بلبلان‌آباد به ویزیت 6 هزار و 200 بیمار توسط 13 پزشک متخصص و 7 پزشک عمومی اشاره کرد.

قدیمی همچنین به 530 مورد سونوگرافی، 320 مورد ارائه خدمات دندانپزشکی، 3 هزار و 800 مورد آموزش بهداشتی و 22 عمل جراحی به همت بسیجیان در این راستا اشاره کرد.

در ادامه این مراسم مسئول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان امام راحل اظهار کرد: این امر به منظور پاسداری از اصول و شعار نه شرقی و نه غربی و در راستای ایجاد و حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه صورت گرفت.

علی محمدپناه با بیان اینکه بسیج امروز به بالندگی رسیده است گفت: این نهاد در راستای اجرای رسالت‌های خود مشی نرم‌افزاری و  تولید علم را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها از سوی بسیج دانشجویی اظهار کرد: طرح ولایت استانی و کشوری و اردوهای هجرت از موضوعاتی بودند که در اجرای آنها از ظرفیت بسیج دانشجویی استفاده شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه تابستان جاری 500 نفر از دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی حضور پیدا کرده‌اند این مسئله را در راستای تلاش برای رفع محرومیت‌زدایی عنوان کرد.

محمدپناه افزود: در سال آینده نیز با همت مسئولان و رؤسای دانشگاه‌ها و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته اردوهای جهادی پیگیری خواهد شد.

وی نقش بسیج دانشجویی را در مسائل سیاسی نیز بارز دانست و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد با موضوع چرایی تسخیر لانه جاسوسی و شعار مرگ بر آمریکا توسط بسیج دانشجویی تدارک دیده شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی برگزاری یادواره شهدای دانشجو، مراسم شبی با شهدا با حضور خانواده شهدا را نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ایثار و شهادت توسط بسیج دانشجویی عنوان کرد.

محمدپناه ترویج سبک زندگی اسلامی و ساده‌زیستی، تبیین گفتمان بیداری اسلامی در قالب نشست‌های مختلف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و توجه به احیا و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج دانشجویی نام برد.

در پایان این مراسم از جمعی از دانشجویان فعال بسیجی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/79012/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول